Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Sitter i Japan just nu och funderar paa att koepa en iPod naer jag aendaa aer haer men problemet ar ju att graenssnittet aer paa japanska. Gaar det att byta spraak paa naagot saett?
47 800 Yen på japanska applestore, i dagens penningvärde blir det 3200 kronor! Moms på 5 %, fast det kan man få tillbaks.. jag ska tjacka nästa gång jag drar dit. Grymt mycket billigare än Sverige!
Skrevs ursprungligen av Daniel R 47 800 Yen på japanska applestore, i dagens penningvärde blir det 3200 kronor! Moms på 5 %, fast det kan man få tillbaks.. jag ska tjacka nästa gång jag drar dit. Grymt mycket billigare än Sverige!
Hur menar du med att faa tillbaks vad man betalt i moms?
I vissa butiker kan du genom att visa upp ditt pass få tillbaks de 5% som man betalar i moms. Jag vet att det fungerar så på Sofmap-kedjan. (där du för övrigt kan plocka upp riktigt bra begagnade apple-prylar)
Skrevs ursprungligen av Daniel R I vissa butiker kan du genom att visa upp ditt pass fEtillbaks de 5% som man betalar i moms. Jag vet att det fungerar sEpESofmap-kedjan. (där du för övrigt kan plocka upp riktigt bra begagnade apple-prylar)
Satter@de inte nan markering i passet sa att man far betala tull och sa nar man ska in i sverige? Kanske bara nagot jag fatt for mig.
De sätter en stämpel med någon form av kvitto ditklistrat. Fast, jag behövde inte betala något i tullen i Sverige! Dock gick jag in i "inget att förtulla"-sektionen...
Vet faktiskt inte vad som gäller, jag slapp iallafall som sagt..