Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod+kamera

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-27 18:49

Vet inte om någon har tänkt på det, men vore det inte smutt att koppla ihop Digital-kameran och ipoden (USB eller Firewire) och kunna föra över bilderna. Vet någon om det finns någon lösning till detta??

Nope, inte i dagsläget. Har inte hört att någon har en sådan produkt på gång heller.

• Oregistrerad
  • 2003-05-27 22:02

iPOD är en bärbar hårddisk det måste väl funka!!

http://www.scandinavianphoto.se/goto.asp?artnr=595546

• Oregistrerad
  • 2003-05-27 22:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ajje
Vet inte om någon har tänkt på det, men vore det inte smutt att koppla ihop Digital-kameran och ipoden (USB eller Firewire) och kunna föra över bilderna. Vet någon om det finns någon lösning till detta??

Jag har hela tiden sagt att när Apple ordnar det och ljudinspelning så köper jag en iPod. Ljudinspelning verkar vara på gång och iom usbkontakten så är det väl egentligen bara en fråga om mjukvarustöd i iPoden. Men jag väntar fortfarande...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre

Vars nånstans läser du att man kan koppla den där disken till en kamera?

Dom skriver väl bara "Utöka smärtfritt din dators datalagringskapacitet."

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre

Hmm, förstår inte riktigt heller??
LaCies pocket-diskar går inte att koppla till digitalkameror och dumpa bilder till.

• Oregistrerad
  • 2003-05-28 12:21

Nej, det lär ju inte fungera utan nedtankningsprogramvara och drivrutiner till kamerorna. Man hade ju kunnat tänka sig att man tog bort kamerorna ur ekvationen och byggde ett tillbehör till iPoden i form av en firewirekortläsare. Det kanske är enkare än att stöjda 100 tals kameror direkt. Typ något sånthär. Fast mindre och snyggare förståss.

Hurssom helst hade det varit en guldfunktion och passat utmärkt in i apples hubbstrategi. När man synkar iPoden förs bilderna in i iPhoto samtidigt som mp3orna synkas med iTunes.

• Oregistrerad
  • 2003-05-28 13:27

Det enda problem jag kan se är att det behövs någon form av mjukvara. Jag menar i stort sett alla kameror kan föra över bilder via USB eller Firewire och de nya ipodarna kan läsa både usb och firewire.

Man fyller upp korten ganska snabbt i kameran när man är på semester. Då vill jag ju kunna köra över bilderna så jag kan ta nya bilder.

Undrar om Apple har funderat att utveckla någon programvara för att göra detta, man kanske skall kontakta dom. Eller kanske griffin(de som gör iTrip).....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 01:42

Ett problem är väl att USB till USB inte funkar rakt av. Du kan ju inte koppla ihop två USB-hårddiskar och flytta över data. Inte heller två datorer (via USB). Ett problem är väl att datorernas USB-portar ger ström medan dom flesta andra USB (och FW) enheter tar ström. Men vem vet vad som döljer sig i den nya specialkontakten. Den innehåller ju inte bara FW och USB utan Line out. Den borde i rimlighetens namn då i alla fall innehålla line in.

När det kommer iPod med kortläsare för digitalbilderna blir min 30GB till salu...

1
Bevaka tråden