Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPod-features till gamla modeller?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 10:52

De nya ipodarna presenteras med några nya features som playlist-on-the-go och notes (http://www.apple.com/ipod/beyondmusic.html). Någon som vet om dessa kan ingå i nästa upgrade till oss befintliga iPod-ägare? Eller fattas det nån hårdvara?

• Oregistrerad
  • 2003-06-12 11:13

hm, enligt apple supporten så kan vi med de "gamla" iPodarna bara köra 1.3 vilket inte innehåller vissa glassiga features som de nya med 2.0.1 (eller e det 2.0?)...
fick ingen förklaring till om det va hårdvarurelaterat eller inte...
så vi får väl skita i o spela kort utan bara ägna oss åt att spela musik

• Oregistrerad
  • 2003-06-12 11:23

Det är framför allt playlist-to-go som saknas.

En viktigare fråga är hur kommande updates hanteras. Blir det olika beroende på iPod-modell eller samma? Eller blir vi pionjärer utan?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 11:40

Det finns inga hårdvaruhinder för tex playlist-on-the-go.

Jag tycker faktiskt att Apple har skött den här saken illa. Naturligtvis inser jag att man inte kan kräva att alla kommande iPod-uppdateringar skall finnas även till gamla iPod, men just playlist-on-the-go är en funktion som efterfrågats sedan den dag då den första iPoden nådde kunderna. Jag vågar fö gissa att det är den mest efterfrågade funktionen (av Apples iPodforum att döma).

Att så snabbt överge den gamla iPoden är ett hån mot kunderna, anser jag. Varför inte ge oss de några av de nya, efterlängtade och efterfrågade funktioner som _inte_ kräver ny hårdvara?

Personligen skulle jag hellre ha ljudinspelningsmöjligheter än playlist-on-the-go, men eftersom min iPod saknar den hårdvara som krävs är det inte så mycket att göra åt den saken - vill jag verkligen kunna spela in på min iPod får jag köpa en ny, inga problem med det. Att däremot inte ge oss nya funktioner som faktiskt skulle fungera på vår iPod, det är bara för girigt av Apple.

Jag tycker att det går att jämföra med om tex Jaguar bara hade gått att köra på de maskiner som introducerades vid samma tillfälle trots att inga tekniska hinder finns för att köra Jaguar på äldre G4or och G3or. Jag är medveten om att jämförelsen haltar en smula eftersom en pryl som iPod inte förväntas ha samma mjukvaruuppdateringspotential som en dator, men ändå. Varför ta en sådan badwill-risk?

1
Bevaka tråden