Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är verkligen itunes ett skit program?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 11:35

Denna fråga ställer man sig när några vänner till mig försökte att flytta biblioteket i itunes till en annan dator och detta inte fungerade utan de gamla sökvägarna fanns kvar.

Alla eq inställningar försvann oxå så han var tvungen att göra om dessa på den nya datorn.

och de var tvungna att göra en discimage för att lösa problemet.

Jävla skitprogram var deras svar, och jag som hade lovordat detta program, hmmm kanske jag tog i för mycket.

Dom tyckte definivt att winamp var milslångt bättre.

Några synpunkter på ovanstående problem?

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 11:39

De kunde har läst i hjälpfilen först, eller ställt en fråga här på forumet...

WinAmp kommer inte i närheten av iTunes.

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 11:46

jag håller med...

men hur gör man då för att flytta ett bibliotek till en ny dator utan problem och bibehålla alla eq inställningar

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 12:00

Det är väl bara att packa ihop hela iTunes-mappen, inklusive filen iTunes Music Library, och ta över alltihop till den andra datorn? Eventuellt måste man kopiera inställningsfilen för iTunes också. Testa dig fram!

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 13:18

men om nu itunes är så bra så borde ju detta vara superenkelt att göra utan att testa sig fram - eller?

För när de gjorde detta så funkade det riktigt dåligt

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 13:19

och vad är det som gör itunes till ett bättre program än winamp

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 13:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av draags
men om nu itunes är så bra så borde ju detta vara superenkelt att göra utan att testa sig fram - eller?

För när de gjorde detta så funkade det riktigt dåligt

Hur flyttar man winamp inklusive maskinspecifika inställningar, låtlistor och musik från en pece till en annan? Går det över huvud taget?

Bara kopiera mappen ~/Music/iTunes till samma ställe på andra datorn. Har gjort det massor med gånger utan problem.

Man kan dessutom låta ~/Music/iTunes vara en länk till en annan dator. Då kan alla datorer spela från en dator och behålla alla inställningar. Beat that, Winblows.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Bara kopiera mappen ~/Music/iTunes till samma ställe på andra datorn. Har gjort det massor med gånger utan problem.

Man kan dessutom låta ~/Music/iTunes vara en länk till en annan dator. Då kan alla datorer spela från en dator och behålla alla inställningar. Beat that, Winblows.

Ciryon

Har aldrig testat det men det finns ju möjlighet att importera/exportera...

Det känns kanske lite överflödigt när man bara kan kopiera mappen... men jag vet inte, kanske gör exporten ngt som en vanlig kopiering inte görjavascript:smilie(':confused:')

/(your name here)

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Hur flyttar man winamp inklusive maskinspecifika inställningar, låtlistor och musik från en pece till en annan? Går det över huvud taget?

Jag har då inte lyckats med detta.
På Winamps supportforum skrev de att man fick lägga till alla kataloger till Winamps bibliotek på nytt.

• Oregistrerad
  • 2003-07-13 22:24
Citat:

Ciryon for president.

iTunes Music-mappen innehåller väl en XML fil med alla inställningar? Se bara till att den hänger med...

1
Bevaka tråden