Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterier!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-16 15:39

Läste just på FAQ:en till iPod att man bara kunde ladda upp batteriet trehundra gånger. Men det kan väl inte vara möjligt? Det måste väl menas tre TUSEN gånger?? Funderar på att köpa en sån här mackapär, men om man bara kan ladda batteriet varje dag i knappt ett år så vette f-n. Och sen läste jag att det skulle kosta 3500 eller nått att byta batteriet. Och då blev jag ännu mer fundersam. Men nu vill jag iaf veta hur det egentligen ligger till.

Jag sitter inte på någon specialkunskap om iPod-batterier men spontant så låter 300 laddningar bra mycket mer realistiskt än 3000. Men räknar du verkligen med att ladda VARJE dag?

I vilket fall som hellst så håller jag fullständigt med om att det är galet att (om) det kostar så mycket att få batteriet utbytt. Jag har hört att man måste skicka in hela iPoden och få det bytt på verkstad. Framstår för mig som en ganska korkad grej som borde kunna lösas bättre. Hoppas verkligen att det inte är något som kommer slå tillbaka mot Apple om ett tag när allt fler kört slut på sina.

Detta har varit uppe till diskusion tidigare och om jag inte missminner mig så är det ca: 300 ( TREHUNDRA ) FULLA laddningar... räkna då kanske att det handlar om 300 x ca: 14 timmar innan batteriet är nere på kanske 50% av vad man annars får vid full laddning... jag har tolkat detta som att när det har gått 300 laddningar så har batteriet bara halv styrka så livslängden är betydligt längre. Troligen är procentsiffran lite fel. I en annan tråd som troligen jag skapade här så finns/fanns bilder av hur man öppnar 1-2:a generationens iPod och byter batteriet själv, så sök lite mer ingående... inlägget bör finnas kvar och gjordes nog för ca: 1 år sedan... att detta sedan bryter eventuell garanti förutsätter jag att ni fattar.

Jag kan leta så länge men hoppas någon annan hittar tråden

Här är nog vad du behöver veta ???
Tidigare fick man ur mer ur batteriet om man resettade iPoden... kanske gäller det även senaste generationen.

OM man leker lite med siffrorna om laddar batteriet fullt 50 gånger/år så kommer iPodens batteri vara nere i 50% av sin kapacitet först efter 6 år...

Och här är tråden som handlar om batterierna på iPoden.

Och jag tror att rätt siffror skall vara 500 fulla laddningar och efter det skall 80% av batterikapaciteten vara kvar.

Så du kan lugnt köpa en iPod.

Om nu batteriet skulle ta slut. (Inte troligt). Min första iPod 5Gb snurrar på bra fortfarande. Ingen märkbart kortad batteritid.

Så kan man byta. Titta här bara:
http://www.ipodbattery.com/
$59 för ett fräscht batteri.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias Hedman
Så kan man byta. Titta här bara:
http://www.ipodbattery.com/
$59 för ett fräscht batteri.

Upplysning: de skickar inte till Europa!

Men det gör denna butik:
http://www.pdasmart.com/ipodpartscenter.htm

$83 inkl. express frakt

1
Bevaka tråden