Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Biblioteks värk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-21 01:06

Andvänder en imac och in pb 12" och sammlat på mig en del mp3, har nu skaffat en extern disk. Och hoppas nu att det finns ett smidigt sätt att slå samman de två biblioteken för att sedan dela det nya biblioteket mellan de två maskinerna!
Eller hur kan man scanna igenom en disk igen för att få itunes att hitta dem automatiskt?
Har ni några ideer? Så tackar man ödmjukast!
Chistopher:)

Vad händer om du väljert "samla ihop bibliotek" och har den andra burken mountad? Söker den inte igenom de directoryn där som du har tillåtelse att läsa?
(Vet jag gjorde det någon gång och då fick jag massa skruttfiler som låg i något spel på en sekundär disk med OS9 på, så jag antar att iTunes letar överallt där du får titta )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 08:52

Så länge du har iTunes igång i den datorn som den externa hårddisken är kopplad till så bör Rendezvous-funktionen klara biffen åt dig. OK, det blir inte ett gemensamt bibliotek (mp3orna hamnar i ett eget bibliotek) men de dyker iaf upp automagiskt. Duger för finfint för mig!

Citat:

Skrevs ursprungligen av christopher julian
hoppas nu att det finns ett smidigt sätt att slå samman de två biblioteken för att sedan dela det nya biblioteket mellan de två maskinerna!

Så här hade jag gjort:

Utgå från den av maskinerna som har flest låtar i sitt iTunes-bibliotek. Börja med att köra "Samla ihop bibliotek.." för att få alla lokala filer på samma ställe. Kopiera sedan hela iTunes-mappen (ligger förmodligen under Användare/***/Musik/) till den externa hårddisken.

Gå in i iTunes inställningar, fliken Avancerat, och ändra sökvägen till den nya platsen på den externa disken. Bocka sedan för (om du inte redan har gjort det) att nya låtar skall kopieras till iTunes Music.

Därefter öppnar du den andra datorns fildelade disk, letar reda på iTunes-mappen där och släpper den i iTunes-fönstret på den första datorn. Då läggs all den musiken till på dator ett och det som läggs till kopieras till iTunes Music, dvs. till den externa disken. Korvspad!?

Sedan får du förstås ändra sökvägen till iTunes Music även på dator två, men det förstod du säkert!

/Göran

• Oregistrerad
  • 2003-07-21 13:25

Pålitliga som alltid!! Tackar tusen, vad gjorde man utan er alla?

1
Bevaka tråden