Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa från UK ?!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-07-22 16:23

Mejlade en polare i UK som skrev följande:

----

Well, that account, bank name, and sort code all look real, so that's a start (It's the right sort code for that bank 'brand'). I've never heard of the company, but the address is real, I checked it on Multimap and it's exactly what it says.

I also rang them, and there's no one answering the phone, there's no company message, just a voice mail.

---

Tja... om du, 'Elektronen' betalar så kan ju vi andra se om det funkar? Ok? Inte?

• Oregistrerad
  • 2003-07-22 16:47

Varning på stan... företaget ifråga är ju inget AB ( LTD ) och delar fax/telenr, inte så troligt att det är seriöst med tanke på varuvärdet som hanteras (får nog ingen kredit av leverantören med ett sådant företags upplägg) såg inget VAT regnr på proforma fakturan heller...

Är en proformafaktura en särskilld typ av faktura? Hade för mig att man snackade om proforma i företags resultat och att det då handlar om siffror man tagit med men som är fiktiva eller rent spekulativa.

Proforma Invoice är egentligen en vanlig faktura, där man kommer överes om ett satt pris på en vara. Det handlar om en överenskommelse och dessutom används dessa fakturor oftast i sammanhang då man skall förtulla varor.

Det finns många frågetecken med fakturan och företaget, och att de säljer Apple varor. Det finns ingen som har sådana rabatter hos Apple.

När jag vet mer, så berättar jag. Jag är i full gång att ta reda på allt jag kan om företaget!

• Oregistrerad
  • 2003-07-22 18:30

Posta ett inlägg på macworld.co.uk. Dom har säkert redan pratat om det där.

Det är anmält nu till Apple, och till alla resellers i Brighton. De går sedan vidare till Apple, eller rättare har gått vidare redan.

Numret till företaget ser faktiskt ut mer som till Centrala London än till Brighton!

Bevaka tråden