- ghazban
- Medlem ●
Skaffade en iPod i början av maj. 2 veckor senare hade det som från början varit en liten slitning på sladden blivit till en avskalad sladd. Jag ringde apple:
- "Inga problem, vi skickar en ny på direkten..."
Väntar...
Nästan en månad senare har ingen sladd kommit. Ringer apple igen:
- "Vi kan tyvärr inte skicka ut delar av iPoden eftersom vi inte kan beställa dessa från leverantören via vår databas... Men du kan få den via en återförsäljare nära dig."
Ringer återförsäljaren jag tipsas om:
- "Apple har fel. Vi kan inte heller skicka dig en sladd på garantin. Däremot kan du köpa en för några hundra. Om du vill ha den på garantin får du försöka kontakta apple genom deras supportsidor"
Det var just genom deras supportsidor jag fick numret till apple teknisk support från början.
-----------------
Slutsats:
Det var inge kul att köpa en iPod från apple med "1 års garanti" då sådan inte verkar finnas. Jag antar att jag får leva med en iPod utan remote framöver.
Är din ÅF auktoriserad Apple ÅF? De borde nog kunna beställa den via AOG...
Tyvärr är det så att enbart Apple själva (ingen åf) kan ta emot felanmälan på iPod, det är en CIP, då kunden själv gör jobbet med den.
Vi andra åf kommer inte åt att beställa delar till iPoden, eftersom vi inte har behörighet att reparera just denna.
Påminner om Hassan-sketchen där Sverige ringer till Norge och ber dem hälsa till Danmark att Sverige och Finland sticker och badar…
Skrevs ursprungligen av ghazban
Skaffade en iPod i början av maj. 2 veckor senare hade det som från början varit en liten slitning på sladden blivit till en avskalad sladd.
Är slitaget där kabeln från fjärrkontrollen går in i pluggen som ansluts till iPoden? Där har jag trots att jag varit varsam, under mycket kort tid fått en "öppning" så att man kan se kablarna invändigt.
Ringde till Apple idag som hänvisade mig till supportsidan. Därefter ska man välja iPod som produkt, och sen välja det val om service som dyker upp. Längst ner på sidan så finns en länk för reparation. Den leder till en Apple Care-sida som tar förgiviet att du redan lämnat in iPoden på reparation!
Supportkillen sa att han kunde fixa detta, men att det skulle gå snabbare om jag gjorde det själv via webben. Jo, tjena... Visste jag att det skulle bli såna här problem skulle han allt fått tagit sig tid att hjälpa mig
Skrevs ursprungligen av ghazban
Jag ringde apple igen igår.
Nu sa killen igen att han skulle skicka den till mig och att det skulle komma inom några dar. Återstår att se.
Ja, det får vi hoppas. Annars får väl jag gå och dra någon i örat då jag numera också arbetar här på Apple, Irland!
Blev dom så imponerade av dina sura kundmejl att dom anställde dig?
Skrevs ursprungligen av star-affinity
Ja, det får vi hoppas. Annars får väl jag gå och dra någon i örat då jag numera också arbetar här på Apple, Irland!
OT
Skulle inte du kunna berätta (i en ny tråd kanske) hur det är att jobba på supporten. Lön, förmåner och sånt....det vore kul att veta hur det "funkar" bakom kulisserna.
Skrevs ursprungligen av oskich
Jag fick en ny remote(& en helt ny iPod vid senare tillfälle...) utan problem genom apples supportsidor för 2 månader sen?
Fint. Varför fick du en ny och fick du då med BLÅ bakgrundsbelysning?
Själv har jag fortfarande inte fått nåt, jag ringde apple igen. Nu var det tydligen fel stad de hade matat in av misstag på adressen. De skickade EN TILL igår... Väntar med spänning.
Skrevs ursprungligen av star-affinity
Grattis grabben, nya syndabocken
Antar att du sitter som ACR1 i minst 2 månader nudå?
Förresten så ringer man bara supporten så skickar de en ny, tog max 7 dagar när jag ville göra samma sak. Inga som helst problem
Sen kan man ju råka ut för de där jobbiga typerna, men så kul ska vi inte ha det, såna som Star-affinity är (säger inte att du är sån, men det finns såna "nya" som inte riktigt gör som de ska) (ACR1)
jag spräckte mina Apple-hörlurar när jag körde på högsta volym på motorcykeln 1 timme per dag i två veckor och det ska den ju hålla för!
Ringde Macoteket först, och dom hänvisade mig till Apple och då ringde jag dom och dom hänvisade mig till deras hemsida där jag inte hittade ett skit om var jag kunde felanmäla den så jag ringde tillbaka och då la han upp mig som kund, och tog serienumret och så fick jag ett par nya hörlurar på tre dagar!
Lång väg att gå men det tog bara ca en halvtimme men för att vara ett storföretag så är det ändå bra service!
Bra jobbat, Apple. Nu ska jag bli en switcher också, tidsfråga.
Gissa vem som fortfarande inte fått sin nya remote?
-JAG!
Ringde apple, och de hade inte alls skickat EN TILL remote. I stället hade de ringt till TNT och ändrat adressen via dem, vilket är förståeligt, men detta gjorde de först ett antal dagar efter att jag ringde förra gången (gissar på att någon på apple gjorde fel och tog tid). Om den inte har kommit på måndag blir det ett nytt och samtal till apple.
Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Grattis grabben, nya syndabocken
Antar att du sitter som ACR1 i minst 2 månader nudå?
--
Sen kan man ju råka ut för de där jobbiga typerna, men så kul ska vi inte ha det, såna som Star-affinity är (säger inte att du är sån, men det finns såna "nya" som inte riktigt gör som de ska) (ACR1)
Skrevs ursprungligen av Björnström
Blev dom så imponerade av dina sura kundmejl att dom anställde dig?
Har jag skickat sura kundmejl?
Ja, det har jag (på Apples forum och till "Feedbacken". Fast feedbacken har varit rätt konstruktiv tycker jag.)
Vad kan jag säga...
Har varit så kallad "ACR1" nu i två dagar. Och det är nog inte mycket som jag gör rätt. Känns som om man inte har koll på någon av alla "procedures" fast man suttit på träning i en månad. Jag har aldrig fått så mycket papper och så mycket information på så kort tid som här på Apple.
Det går åt skogen med kunderna.
Det är GRYMT svårt att ge (mer "avancerad") support på telefon. I "vanliga" fall när jag hjälper folk med datorn så går jag ju till dom och sitter själv och mekar tills det funkar, och sen kanske visar ett och annat sittandes BREDVID varelsen i fråga.
Störigt är också att man inte alltid kan ha framför sig vad personen ser, utan måste be om en beskrivning av det som är på skärmen...
Ja ja.
Vi får se hur länge man stannar!