Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flyttar jag mitt iTunes bibliotek?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-23 14:06

Jag vill flytta mitt iTunes bibliotek till min iBook. Jag kopierar alla låtarna och tar med och byter ut biblioteksfilen i iBooken, men iTunes hittar inte musikfilerna. Det verkar som om iTunes använder en absolut sökväg. Att hårddisken måste heta precis samma sak på båda datorerna, osv. Stämmer det? Går det att lösa?

• Medlem
  • International user
  • 2003-08-23 19:05

Det är lite mekkigt men det finns en del verktyg på Verstiontracker som nog kan fixa det.

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-08-23 19:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Sagard
Jag vill flytta mitt iTunes bibliotek till min iBook. Jag kopierar alla låtarna och tar med och byter ut biblioteksfilen i iBooken, men iTunes hittar inte musikfilerna. Det verkar som om iTunes använder en absolut sökväg. Att hårddisken måste heta precis samma sak på båda datorerna, osv. Stämmer det? Går det att lösa?

Hmm hade liknande problem, behövde flytta från extern hd till pb:ns hd med resultat att filerna inte hittades. Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde men sök i forumet så ska det nog finnas en tråd om det. Jag använde inga externa program för att göra det.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2003-09-01 02:56

iTunes har en något "dold" funktion för detta. Lite bökigt om man inte vet om den. Gör så här:

1/ Lägg samtliga låtar i din användarmapp/musik/iTunes/iTunes Music

2/ Dra&Släpp "iTunes Music"-mappen på Biblioteks-mappen i iTunes så uppdaterar iTunes sin lista.

Du kan faktiskt ha dina låtar på annat ställe än under musik-mappen. Så länge du har dom på ett enda ställe i alla fall (har inte provat Dra&Släpp från flera håll). Vi har det så i hemma-miljö där alla låtar ligger på ett ställe istället för på alla datorer. Mycket smidigt. Rendevouz behövs ej för detta. Har funkat sedan mycket länge men ingen verkar veta detta. Detta är t.o.m lagligt så vitt jag vet så länge du läst in från original-CDn...

1
Bevaka tråden