Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är fodralet värt att köpa??

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det special fodralet värt att köpa,
eller är det onödigt om man får det som är standard ??

Incase Sleeve for iPod:
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72008/wo/IW1Qyn4xIWxE2Qv7V1i1GTV3145/0.3.0.5.10.3.9.13.0

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 13:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av IPODwish
Är det special fodralet värt att köpa,
eller är det onödigt om man får det som är standard ??

Incase Sleeve for iPod:
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72008/wo/IW1Qyn4xIWxE2Qv7V1i1GTV3145/0.3.0.5.10.3.9.13.0

om det e det svarta standard fodralet du menar (länken funkade inte) så är det jättebra att ha för att iPoden repas lätt, men den där klämman e precis oduglig. nuddar du nåt så går den sönder...
jag vet inte vad det kostar om man köper det för sej men jag antar att det kostar mer än 100-lappen och då e det för dyrt...

Som sagt, orginal-caseet har jag knappt använt alls. Har precis beställt iskin nu, det tror jag mer på.

Då försöker jag igen. Här har ni en annan länk...jag menar inte orginalväskan utan denna:

iPod sleeve

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 22:43

Det är väl i allra högsta grad en smaksak. Somliga föredrar ett rejält fodral i läder med fönster för display och knappar. Andra kanske föredrar iSkin som blir som en tight strumpa runt hela ipoden i skyddande silikonplast. Den tredje kanske tycker om fodral där iboden ligger som ett almanacksliknande hölje så att man viker upp ett lock för att komma åt knappar och display.

Själv föredrar jag ett fodral utan klips och som tar så liten plats som möjligt men som samtidigt skyddar. Jag har mest ipoden i innerfickan och då är bara clipset ivägen. iSkin mao.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 23:12

som sagt en smaksak...
personligen tycker jag den ser för "gubbig" ut.
noll iPod känsla över den.
men som sagt; en smaksak.

iSkin fråga ?

Har tittat lite på iSkin men får inte riktigt grepp om den.
Finns det skydd hela vägen, alltså även för fönstret och för knapparna eller?

Den väskan som jag tänkte på har plastskydd över LCD displayen och det är därför jag tyckte den var intressan......

Hur det är med det gamla iskin vet jag faktiskt inte säkert, tror inte det är nåt skyff för displayen, men till nya G3 ipod så följer det med nåt de kallar för screen protector.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-21 23:23

Vaja gör grymma iPod väskor!! Man kan designa färg och funktion på dem som man själv vill. Kolla här, jag tycker att de är riktigt snygga. Schysst att man kan få med sitt eget namn i den också.

/Stefan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Vaja gör grymma iPod väskor!! Man kan designa färg och funktion på dem som man själv vill.

Men priserna är ohyggligt höga. Det blir väl typ 700,- med frakt (om den inte fastnar i tullen och de tar en avgift också).

Finns det någon som vet om det finns någon väska man kan ha runt armen (runt biceps) när man tränar?? Det borde väl finnas.
Har sett något sådant för Creatives Zen.

Vet någon var man kan köpa skal, typ Iskin och liknande i Göteborg? Jag vet att macoteket i Stockholm säljer dom.

Köpte mitt iskin direkt från tillverkaren i Kina, tre dagars leverans med DHL.

http://www.lajo.biz/

Jäkligt nöjd med mitt iskin, önskar att jag hade köpt ett i orginalfärgen också.

1
Bevaka tråden