Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

strul med ipod(windows) hjälp!!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 13:45

Har pc med windows ME. Köpte en ny 20gig ipod igår och sliter mitt hår. Köpte och installerade samtidigt ett USB2 kort från adaptec(USB2connect 4-portars) och även usb2.0 kabeln man behöver.

Nu till problemet:

Ipoden laddas
jag har efter mycket strul formaterat ipoden i windows till fat32 och ipoden hittas av windows som en extern disk(F:) alltså hittar windows ipoden.
Ipod ikonen på skrivbordet talar hela tiden om att den inte är ikopplad och musicmatch meddelar samma sak. Nu efter formatteringen så svarar ipoden bara med att blinka med en mapp/utropstecken.

Här står jag nu...alltså usb-porten verkar ju funka(eftersom formattering var möjlig) men eftersom inga andra program än windows upptäcker ipoden så kan jag ju inte återställa den eller uppdatera eller överhuvudtaget göra nåt?

Snälla hjälp!!!

MVH Crille

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 13:55

Du måste ha Windows 2000 eller Windows XP.

Det står bl.a. på den här sidan:
http://www.apple.com/ipod/specs.html

"PC with built-in FireWire or USB 2.04, or Windows-certified FireWire or USB 2.0 card; Windows 2000 or Windows XP Home or Professional; CD includes MUSICMATCH Jukebox Plus 7.5 software"

Mvh
Jesper

Var köpte du iPoden? Har letat efter en 20 GB men den verkara vara slut överallt.

Ursprungligen av jhansen:

Var köpte du iPoden? Har letat efter en 20 GB men den verkara vara slut överallt.

kika på priskrig.nu eller priskrig.se

  • Medlem
  • 2003-10-15 14:16

iPod funkar inte med USB i Windows ME

Citat:

Skrevs ursprungligen av ulven
iPod funkar inte med USB i Windows ME

Eller snarare: WindowsME funkar inte med USB och MusicMatch...

Citat:

Skrevs ursprungligen av jhansen
Var köpte du iPoden? Har letat efter en 20 GB men den verkara vara slut överallt.

Fick min idag från Apple efter 2.5 veckors väntan.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 09:00

tack för tipsen trodde faktiskt att ME och 2000 var likadana.

Ipoden är slut nästan överallt men finns kvar på Computercity (eller vad det heter) i Barkarby och Upplands-Väsby. Köpte min i Barkarby

Citat:

Skrevs ursprungligen av crille71
tack för tipsen trodde faktiskt att ME och 2000 var likadana.

ME är som 95B medans 2k är som NT4
(ungefär - vitt skilda saker i vart fall )

  • Medlem
  • 2003-10-17 18:45

ett annat problom med ipod och win. När jag körde senaste uppdateraren hände något mystiskt med ipod..
Jag fick order om att koppla ur ipod för att "flasha" minnet.. gör detta och råkar starta om datorn( varför vet jag inte... borde nog inte gjort detta) när jag sedan försöker ansluta ipod går det inte. Det enda ipod visar vid knapptryckningar och nollställning är först apple-loggan och sedan en bild med fwkontakten och en pil.. antar att det betyder: koppla till datorn. Vilket inte funkar.
Dödläge... ipod är död:mad:

kan man tvångsansluta eller tvångsnollställa på något annat sätt än play+meny och next+prev

  • Medlem
  • 2003-10-17 23:54

problemet löst

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 21:49

hur löste du ditt problem? har ett liknande problem, först funkade ipoden (mini) men sedan slutade iTunes att hitta poden...

vill byta låtar men funkar inte hehe

Ursprungligen av olleg:

problemet löst

1
Bevaka tråden