Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Godnatt Ipod!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-06 22:40

Har precis brutit förpackningen på min IPOD. Ska gå och lägga mig, vill ha den uppladdad tills imorgon bitti.

kan det vara dumt att ha den på laddning över natten, så lång tid första gången?
kan det påverka batteriet?

Tror mig minnas att någon skrev något om ladding via Docken/ Adaptern...
Finns det någon laddningen som är att föredra mellan dessa?

/Orolig nybliven Far till 40 gigs IPOD

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 23:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av ERB
Har precis brutit förpackningen på min IPOD. Ska gå och lägga mig, vill ha den uppladdad tills imorgon bitti.

kan det vara dumt att ha den på laddning över natten, så lång tid första gången?
kan det påverka batteriet?

Tror mig minnas att någon skrev något om ladding via Docken/ Adaptern...
Finns det någon laddningen som är att föredra mellan dessa?

/Orolig nybliven Far till 40 gigs IPOD

Det finns ett osvikligt sätt att kolla, läs i manualen. Är det fel att ladda så länge första gången står det där. Annars brukar det normalt vara så att första gången ska batteriprylar laddas extra länge.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 23:07

Jag ser nu att mitt förra inlägg kan tolkas som sarkastiskt. Det var inte alls meningen.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-06 23:07

Välfärdsproblem...
Håll tyst och ladda på!

Man kan väl inte överladda en iPod? Den slutar väl ladda när det är fullt, så vitt jag vet.

Det är BRA att ladda upp och ladda ur ett laddbart batteri helt och hållet de första 10 gångerna eller så för att "tänja" ut det. Men det sägs att detta inte skall vara nödvändigt med moderna laddbara batterier som inte har lika stora problem med minneseffekter. (Att batteriet minns hur långt det laddades upp/ur förra gångerna och "stannar" laddningen på dessa nivåer).

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 03:00

Li-polymerbatterier som i iPod och T610 har ingen minneseffekt, så det kan man ladda hur lite eller hur mycket man vill även första gången...

men hur är det eg. med batterilivslängden!? enligt FAQn håller det för 300 laddningar...det är väl inte så mycket? använder jag det dagligen så räcker det ett år...sen får jag köpa nytt för...3400!!! kronor!? vafals - det kostar ju en ny iPOD?

jag har tänkt köpa en 20 giggare med diktafon...

Q: Min iPods batteri är dåligt, det räcker knappt ett par timmar mot tidigare 10 timmar.
A: iPodens litiumpolymerbatteri beräknas kunna laddas och laddas ur ca 300 gånger under dess livstid. Dock händer det, under vissa förhållanden, att batteriet laddas ur snabbare och behöver bytas ut. Har du garanti kvar görs detta kostnadsfritt av Apple. Annars kostar det ca 3400 kr exklusive moms och frakt. Räkna med ca 2 veckor innan du har din iPod tillbaka.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 14:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
använder jag det dagligen så räcker det ett år...sen får jag köpa nytt för...3400!!! kronor!? vafals - det kostar ju en ny iPOD?

Den där batteriuppgraderingen påminner om att köpa minnen från Apple: Man kan göra det, men det kostar otrevligt mycket.
Prova http://www.pdasmart.com/ipodpartscenter.htm i stället. 59 dollar för ett batteri med monteringssats känns lite bättre

/s-o

cool! synd att dom inte har batterier till den nya modellen...fast det kommer väl:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 18:19

Här finns batterier till både gamla och nya Ipods

finns det ngn i sverige som saluför dessa? eller är det internet som gäller?

Citat:

Skrevs ursprungligen av NoAce
Här finns batterier till både gamla och nya Ipods

1
Bevaka tråden