Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lyssna på X:s låtar i OS9?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-14 11:28

Kan jag få in låtarna som finns i iTunesbiblioteket i OSX i iTunes i OS9 utan att kopiera alltihop? Jag vill inte sitta med dubletter på alla filer. Och görna så att det uppdateras i OS9 när det uppdateras i OSX.

alltså, kan man dela bibliotek mellan 9 och X?

Sist jag gjorde det var iTunes filer anorluna. Jag gjorde alias av filerna i "~musik/itunes/itunes music library" till classics "dokument/iTunes/itunes music library" Prova, men gör en kopia av filerna först i X:et. blir den något fel så kan kom raderas och du får lägga in alla låtarna igen. Har gjort det, inte att rekomendera. Ha iTunes avstängt också när du gör det.

• Medlem
  • 2003-11-14 12:40

det blir en helvetes massa pulande med alias. Allt ligger sorterat i iTunesmappar... Jag hade hoppats att man bara kunde styra itunes 2 att läsa låtarna i iTunes 4:s bibliotek. Men när jag försökte lyckades jag icke. Dåligt utformat.

Man tycker att Apple kunde laggt in en funktion som kombinerar biblioteken. Man kan ju ladda hem program som synkar med adressboken, så varför inte iTunes också.

• Oregistrerad
  • 2003-11-14 14:12

Apple har ju i princip släpt OS 9, så det är kanske inte så konstigt att de inte har ngt sådant program. Dessutum är jag lite fundersam över problemet, är det inte bara att ställa in samma iTunesbibliotek i OS X som OS 9? (Har aldrig haft det problemet.)

• Medlem
  • 2003-11-14 14:22

jag tror att jag har ställt in det du föreslår, Daniel Bergvall, men biblioteket är tomt i 2.0.4.

Jag kanske inte fattar helt korrekt, men kan du inte bara använda funktionen "Lägg till i bibliotek" när du vill uppdatera spellistan i Itunes 2? Då väljer du ju bara det biblioteket du använder i Itunes 4 och där du har lagt alla musik-filer. Om du lägger till en fil via Itunes 2 så måste du se till att samma musikbibliotek är inställt under "Inställningar/Avancerat/Placering av mappen iTunes Music" som är inställt i Itunes 4. Sen när du startar Itunes 4 igen så måste du göra proceduren "Lägg till i bibliotek" och vice versa.

• Medlem
  • 2003-12-06 20:14

det fungerar inte. jag har försökt. Men jag löste det genom att släppa hela iTunesmappen på iTunes 2-fönstret och fick in alla befintliga låtar i iTunes 2, utan att kopiera filerna. Men det uppdateras inte automatiskt tror jag.

Nej, det gör det inte, tyvärr.

1
Bevaka tråden