Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod rebootar sig helt spontant

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min förhållandevis nya iPod (en månad gammal) började bete sig väldigt misstänktsamt idag.. När jag lyssnade på musik så dog den helt plötsligt, som om jag hade resettat den. Apples logga dök upp och den startade om. När den var igång igen så såg jag att batterimätaren hade minskat märkbart. Provade att lyssna på samma låt igen, samma sak händer ännu en gång! Batteritiden är nu ännu lägre. Den steg dock tillbaka till sin ursprungliga nivå efter ett par minuter.
Under ett par timmar så hände detta 3 gånger, men det händer bara när den spelar upp vissa AAC / MP3-rippar. Gillar den inte vissa rippar eller vad kan det vara frågan om? Jag tycker att det är ganska märkligt, har inte hört talas om någon annan med samma problem.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-11-13 08:33

Min gen 2 iPod har gjort så mer eller mindre ofta hela tiden jag haft den. Något mindre efter sista uppdateringen av programvaran. Har däremot inte märkt att mer batteri försvunnit, vilket mycket väl kan bero på att jag inte varit så uppmärksam.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Min förhållandevis nya iPod (en månad gammal) började bete sig väldigt misstänktsamt idag.. När jag lyssnade på musik så dog den helt plötsligt, som om jag hade resettat den. Apples logga dök upp och den startade om.

• Oregistrerad
  • 2003-11-13 11:47

Jag har liknande problem med min 40gb, den visar apple-logon och låser sig sedan där...

Ska det verkligen vara såhär, kan detta fixas med en uppdat. eller är det ett större krux än så?

Någon som vet? - VAD GÖRA???

Hmm.. händer det er också bara när ni spelar vissa rippar? I sådana fall kan det vara så att iPod inte klarar av rippar som är konstiga (trasiga? defekta?).

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-11-13 19:32

Har tyvärr inte reflekterat över det pga att jag har över 5300 låtar så det är inte så ofta jag hunnit spela samma låt flera gånger )

Citat:

Skrevs ursprungligen av Sundevall
Hmm.. händer det er också bara när ni spelar vissa rippar? I sådana fall kan det vara så att iPod inte klarar av rippar som är konstiga (trasiga? defekta?).

Citat:

Skrevs ursprungligen av iggy
Har tyvärr inte reflekterat över det pga att jag har över 5300 låtar så det är inte så ofta jag hunnit spela samma låt flera gånger )

Okej. Men nästa gång det händer dig, försök lägga på minnet vilken låt det hände under. Prova spela den igen och se om du får samma fel igen. I sådana fall har vi samma fel på våra modeller.

Vet någon om det finns info om detta problemet från Apples sida? Jag har inte hittat något på deras supportsidor, kanske får leta mer..

Släng ut de där Scorpions-låtarna du tiggde från min tjej..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Släng ut de där Scorpions-låtarna du tiggde från min tjej..

Hehe! Det är väl dom som spökar antar jag

Om iPoden strular kan det vara värt att göra en så kallad "restore" på den. Detta raderar den helt och lägger in mjukvaran (iPod OS) på nytt.

Detta görs genom att man tankar hem senaste "iPod Software Updater" från http://www.apple.com/ipod/ för den iPod modell man har och kör igång det med iPoden inkopplad till datorn.

En annan sak som jag tror kan vara värt att testa är att kolla "volume structures" på iPodens hårddisk med "Skivverktyg" eller med ett bättre program för detta ändamål, exempelvis DiskWarrior.

1
Bevaka tråden