Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket iPod-case?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-02-22 20:06

har fått tillbaka en ny iPod efter att jag skickat min gamla på service.
hursomhelst så tänkte jag inte göra om misstaget att inte använda case till min lilla godbit

undrar vilket case som är bäst? jag är ute efter ett som inte döljer iPoden allt för mycket. absolut inte i skinn!

tänker mig en prisklass runt 300 - 400. en fördel är ju också om den är lättillgänglig - alltså att man kan få tag på den här i Svedala

/majk

[ 22. februari 2003, 21:06: Meddelandet ändrat av: majk ]

• Oregistrerad
  • 2003-02-22 21:49

Kolla in här tex: http://www.iskinprotect.com/swatches.html

Eller den jag köpte: http://www.contourdesign.com/isee/

/G

[ 22. februari 2003, 21:50: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-22 22:10

Är du nöjd med din, Gambit? Ser fin ut!

• Oregistrerad
  • 2003-02-22 22:23

Sitter i precis samma sits jag med. Fick tillbaka en sprillans ny iPod härromdagen och nu måste jag skaffa lite mer skydd åt min lilla älskling. Vill inte repa ned den som jag gjorde med min förra.

iSkin tycker jag verkar vara klart robust, men saknar bältklipp för dom där varma sommardagarna då man inte har någon jacka med en massa fickor med sig, fast det är ett mindre problem.

För min del blir det nog en knallorange iSkin. Kan nog få några att lyfta på ögonbrynen på tunnelbanan..

• Oregistrerad
  • 2003-02-22 22:37
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Är du nöjd med din, Gambit? Ser fin ut!

Mycket!

/G

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Per Haglund:
iSkin tycker jag verkar vara klart robust, men saknar bältklipp för dom där varma sommardagarna då man inte har någon jacka med en massa fickor med sig, fast det är ett mindre problem.

Du kan fästa en nyckelring eller liknande i ena hörnet på iSkin. Sedan kan du hänga den i t.ex. en kabinhake.

• Oregistrerad
  • 2003-03-13 20:28

Är det någon som sett en snygg iPod väska som man kan hänga runt halsen? Eller om man kan köpa den här Waterfield väskan i Sverige? Min orginalväska gick just sönder, otroligt dålig kvalite...

• Oregistrerad
  • 2003-03-13 21:06
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Per Haglund:
Sitter i precis samma sits jag med. Fick tillbaka en sprillans ny iPod härromdagen och nu måste jag skaffa lite mer skydd åt min lilla älskling. Vill inte repa ned den som jag gjorde med min förra.

För min del blir det nog en knallorange iSkin. Kan nog få några att lyfta på ögonbrynen på tunnelbanan..

Bältklipp finns för övrigt på iSee (se ovan länk)

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-03-14 17:29

Har en iSee och jag är mycket nöjd! Bältesclipsen kanske inte är den mest stabila, men den funkar.

/arvid

• Oregistrerad
  • 2003-03-14 17:42

Tja, jag använder aldrig klipset för jag skulle vara för orolig över att tappa iPoden eller att den knycks alternativt fastnar i något man går emot.

Föredrar fickor eller i handen

/G

Gambit>
Var köpte du din iSee och vad fick du betala? Det verkar som dom bara har en webstore för USA.

Jag droppade min iPod i Lunds saluhalls stengolv häromdan. Den överlevde utan några synliga skador, men det kändes som ett tecken på att jag borde köpa ett skydd av nåt slag. Är iSee stötdämpad eller är den bara et skrapskydd?

Jag har den här till min 3G iPod och är otroligt nöjd! ett robust gummiskydd, känns nästan som LaCie's pocketdrive.
här

ni som fått tillbaka era Ipod's
vad skicka ni in dom för ?

• Medlem
  • 2003-11-30 23:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av jiggy-diggy
ni som fått tillbaka era Ipod's
vad skicka ni in dom för ?

Batteribyte.

oh skickar man dom till apple då? kostar?

• Medlem
  • 2003-11-30 23:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av carpark
oh skickar man dom till apple då? kostar?

Så länge de gör det på garanti kostar det ingenting.
Längst ner på denna sida. "Få service på iPod" Här.

När jag gjorde det kom DHL och hämtade iPoden ett par dagar efteråt. Bara 3-4 dagar senare kom dom tillbaka med en ny. Det kallar jag service

men detta är alltså om man har fått en defekt ipod från början....?

• Medlem
  • 2003-11-30 23:52

Om du anser att felet inte beror på dig så kan du ju åberopa rätten till åtgärd enligt garantin. Ungefär så.
Har ditt batteri dålig livstid? Har du garanti kvar?

• Oregistrerad
  • 2003-12-09 19:21

Själv är jag sugen på att köpa ett "iSkin Exo2" till min iPod, ngn som går i samma tankar?

Finns det ngn återförsäljare i Sverige eller är det bara att acceptera frakten på 16 dollar?

Ngn som har ovannämda fodral och kan ge några kommentarer?

Tack på förhand,
Guilty

• Oregistrerad
  • 2003-12-09 19:24

Grymt snygga och praktiska väskor till iPod :

http://www.marware.com/3GCLASSIC.html

http://www.marware.com/convertible3G.html

Gillar särskilt grejen att man kan förvara lurarna i väskan när dom inte används.....

• Medlem
  • Varberg
  • 2003-12-09 20:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Guilty
Själv är jag sugen på att köpa ett "iSkin Exo2" till min iPod, ngn som går i samma tankar?

Jag, och min tomte köper nog inga paket på webben från USA till mig tyvärr...

• Oregistrerad
  • 2003-12-11 08:13

Har fastnat för ett iSkin EXO2 jag med... hmm..men det verkar ju inte säljas i sverige.

ink frakt från iSkin blir det 45.99 ( 346 spänn ) sen tillkommer moms och tull så det slutar säkert närmare 500 spänn....lite väl saftigt :-/

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-09 08:52
Ursprungligen av lilledanne:

Har fastnat för ett iSkin EXO2 jag med... hmm..men det verkar ju inte säljas i sverige.

ink frakt från iSkin blir det 45.99 ( 346 spänn ) sen tillkommer moms och tull så det slutar säkert närmare 500 spänn....lite väl saftigt :-/

Det är bara att beställa. Be dom skriva "gift" eller "warranty replacement" på varudeklarationen och att de ska skicka kvittot separat.
Så har jag gjort många gånger när jag beställt saker.

• Oregistrerad
  • 2003-12-17 15:17

Hur är det med moms/tull, var går gränsen för köp från t.ex. USA?

Jag beställer gärna en Exo2 men vill inte behöva pynta extra för moms etc...

// Guilty

• Oregistrerad
  • 2003-12-17 15:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Guilty
... var går gränsen för köp från t.ex. USA?

Atlanten tror jag...

• Oregistrerad
  • 2003-12-17 18:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne

Får jag fråga hur du räknade?
Jag har köpt en Carbon därifrån och jag kan säga att dom verkligen är värt pengarna. Sammanlagt gick det på 320 kr.

• Oregistrerad
  • 2003-12-30 12:47

Ingen annan som har köpt?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mopp
Ingen annan som har köpt?

Jag beställde ett den 26 december och fick leveransbekräftelse igår. Enligt DHL har försändelsen ännu så länge gått från Toronto/Canada till Cincinnati/USA. Totalt belopp som dragits från kontot är SEK 350,39. Min erfarenhet säger mig att det rimligtvis BÖR slinka igenom tullen utan problem.

Kan samtidigt passa på att utfärda en varning för FedEx som mer eller mindre regelmässigt verkar se till att deras försändelser förtullas ordentligt. Jättebra för att hålla ute droger och vapen och annan skit men i mitt fall vill dom ha 375 spänn för att lämna ut ett GBreeze PB-ställ (utöver de pengar jag redan betalat för ställ plus frakt alltså). Och först därefter kan det bli tal om leverans. Express? Nja.

Jag tycker att ett iSkin verkar vara det bästa och vackraste alternativet för iPoden. Vad är skillnaden mellan 1 och 2? Är sajten ovan det bästa alternativet för beställning?

/erik

Bevaka tråden