Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äpple vid start av iPod

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har börjat få upp apple-loggan (nästan) varje gång jag sätter på iPoden efter att ha haft den avstängd i en-två dagar. Efter ett tag försvinner loggan och batteriet är fullt och allt är normalt...men vad har hänt?

För att ta ett annat problem. Om jag sätter iPoden på laddning direkt i väggen istället för i macen så laddas den upp...om jag sen glömmer den i dockan så står den med "laddat"-symbolen uppe och laddar ur sig själv...så när jag tar den ur dockan är den helt urladdad....

väldigt märkligt...

Apple loggan har jag också fått upp, dock bara en gång och det var som du säger efter att den vilat en eller två dagar. Jag låter den väldigt sällan vila så länge, så för mig är det inget mer än ett litet irritationsmoment än så länge, men jag skulle uppskatta om apple kan göra nåt åt det...

Dock problemet har aldrig hänt mig, men jag ska testa och se om det är samma sak för mig.
(Har en 3G 40GB)

Är det inte så att ipoden hanar i "koma" när man bara pausar och låter den stänga av sig självt?

Äpplet kanske kommer när man kall-bootar den?

J.

här bootas inget!

men man kunde fixa felet (bota felet, HAHA) med nån resetgrej...kanske är det man behöver göra. men alltså har haft detta en gång förut men då gick den inte att starta alls. nu kommer den efter ett tag o sen är den frisk resten av dagen...

glömde säga att det också är en 3G, fast 15GB

Det finns juh nått tjyvtrick som gör att man kommer inte i ipodens hemliga menyer, och där kan man göra en hard reset. Vet inte om det kommer hjälpa iofs. Har aldrig upplevt ditt problem. Kanske är en 3G relaterad grej. Jag har ju bara en 2G...

J.

undrar också hur spelarn gör när den laddats upp i docken.. börjar den då ladda ur sej själv ?

du har samma problem?

tror det är skärmen som står och drar batteri. när den väl är uppladdad så stannar den där, även om den laddas ur efteråt...

Du menar alltså att du kopplar din iPod till datorn, den laddar upp fullt, och sen laddar den ur sig? Känns VÄLDIGT suspekt...

nä tror bara det händer när jag kopplar den till väggutaget...

men det verkar ännu mer suspekt.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 12:11

Vad jag kan förstå har jag samma problem: Om datorn står i viloläge och jag låter Ipoden stå i docken över natten laddar den ur sig.

Försökte också ladda den via en kompis' Ibook i helgen (bara sladd, ingen dock) men inte heller då tror jag att laddningen gick i gång.

Skulle det kunna ha något att göra med om man har Ipoden inställd för att användas som hårddisk? Ska testa i kväll...

/
Johan

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 22:20

Pratade med Apple Support idag och tydligen är det nytt med 2.1 att om iPoden är avstängd en längre tid så går den ned i en djupare sömn för att spara batteri - därav att Apple-loggan kommer upp i början om den varit avstängd ett tag.

Tydligen var det så förut att iPoden drog batteri även om skärmen slocknat, eftersom den alltid var tvungen att komma ihåg vilken låt som var på etc.

Ang. urladdningen - är den urladdad, eller är det bara mätaren som visar detta? Jag har ett liknande problem, att när iPoden är laddad så visar inte mätaren fullt, men den tickar upp efter ett tag. Enligt Supporten ska det vara så.

har märkt det också...att mätaren går upp efter ett tag..

men tror att den har varit helt urladdat ibland... men är inte hundra på det så får återkomma om det kommer tillbaka...

skönt att det hela är normalt då....

Min iPod Photo har slocknat helt

Min är helt död. Den fungerade bra på morgonen men var helt död kl 15 samma dag. Batteriet va mer än halvladdat. Inte tappat den eller utsatt den för fukt... sååå, vad gör man. Den readerar inte på laddningsdocken via firewiren. Är inte det märkligt.... 3 mån gammal...

  • Medlem
  • 2005-03-07 15:58

men asså denna tråden är två år gamal stefan

1
Bevaka tråden