Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod och filmen Lord of the Rings!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 19:21

Jag skaffade nyligen Fyra skivors versionen av The Towers filmen. På de extra skivorna(skiva 4) fanns ett avsnitt om "Weta digital" det produktionsbolag som gör specialeffekterna för Lord of the Rings filmerna.

Det omnämdes ett antal gånger om hur Apples iPod användes för att föra över den slutliga klippta versioner av filmen till Mr. Jackson pga. att fiberkabeln tog slut ett par kvarter från det ställe Jackson bodde, då han var i London.

I övrigt verkade Macar och främst Powerbookar användas mycket i förproduktionen i filmerna.

Ifall nån köper specialversion av DVDen så kan kolla det själva!

Kul! Låter lite jobbigt dock, skulle tro att filerna blir skapligt stora :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 20:18

ja just det, det var en liten rolig historia det, man förstår han hadde sprungit pga det han hadde i fickan
(ipoden hadde han nog klaraty sig utan, men kanske mer det som var på den)

för övrigt tycker jag att dvd materialet på dom förlängda versionerna är av ypperlig kvalité, inte den samma självonani som på många andra filmer..

edit: gissar på att det inte var filmerna i råformat (eller vad det nu heter inom den branschen) på ipoden, kanske tom i Pixlet

• Oregistrerad
  • 2003-12-02 22:04

väntar nog att köpa något tills super-special-boxen kommer med alla tre filmerna i extended versions. Hur många skivor blir det? 12?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-02 22:39

Fick nyss min extended version. Nu blir det till att leta iPod!

En super-samlings-dvd-box hade suttit fint. Det blir nog 12 skivor som sagt, med tanke på att de två första är på fyra vardera.

• Oregistrerad
  • 2003-12-04 09:33

Jag hade Figwit (http://www.figwitlives.net/) på besök i min lägenhet (han stannade i en månad och jag hade aldrig träffat honom tidigare. Ibland var hans kompis från Nya Zeeland där och en dag kom presidenten för englands LOTR-fanclub på besök med fastklistrade älvöron).

Han berättade att Peter Jacksson hade haft ett par iPodar och flyttat saker med och självklart skrev jag om det på www.ipodlounge.com men spydigare svar där folk undrade hur lättlurad jag var osv osv.

Nu vet jag att han hade rätt.

1
Bevaka tråden