Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod i WinXP

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ganska grön på Ipod ännu och har ett problem.

Jag har en 20GB 3g Ipod som jag med hjälp av min G4 tankat full med filer och musik.

När jag senare ansluter Ipod till min flickväns PCs Firewire port hittas den och monteras som en flyttbar disk.

Men här kommer problemet det går inte att komma åt varken filer eller musik. Jag har provat en del 3parts prog. som Anapod, Ephpod + iTunes. Men utan resultat.

Är det så att det är ipods filsystem som inte är Kompatibelt med Xp?

Någon som har någon erfarenhet i ämnet?

• Oregistrerad
  • 2004-01-05 20:44

Den är gjord så för att motverka piratkopiering, men det finns verktygsprogram på nätet för att flytta musik från en ipod i varje fall. Jag tror däremot att det går att spela upp musik direkt från ipoden om hon kör itunes på pc'n.

Hm... är det en nyare modell med fyra knappar på rad eller den gamla med knappar runt scrollhjulet?

Det är den med knapparna på rad.

Men hur kommer man åt Filerna?

ahaa. Såg inte denna tråden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Den är gjord så för att motverka piratkopiering, men det finns verktygsprogram på nätet för att flytta musik från en ipod i varje fall.

Har du något tips på ett verktygsprogram som kan flytta över musiken från min 3G iPod till min PC med WinXp?

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-01-09 16:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av tobias.runeson
Har du något tips på ett verktygsprogram som kan flytta över musiken från min 3G iPod till min PC med WinXp?

Kolla in Anapod Explorer, deras gratisversion borde räcka.

Anapod Explorer fixar att skicka från iPod till PC men inte gratisversionen. Några andra tips?

Prova ephpod.Jag blev själv rekomenderad detta program. Jag har dock inte kört det.

Tack för tipset! EphPod funkar mycket bra!

1
Bevaka tråden