Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Framtidens iPod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 13:38

Hur kommer framtidens iPod se ut och fungera?

Här är några av mina idéer:

Apple borde bygga in iTunes-funktioner så att man kan lyssna på webbradio direkt i iPod. Dessutom borde iPod få inbyggt AirPort Extreme samt vanligt Ethernet-jack. Trådlös fjärrkontroll borde vara standard, och den skulle levereras med bättre lurar.

  • Medlem
  • 2004-01-11 13:50

CompactFlash inläsning inbyggt och färgskärm.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 13:57

Eller två stycken SD, de är mindre i storlek. Inbyggda funktioner som gör att man kan importera bilder från en digitalkamera. Inspelning via extern mikrofon eller linjeingång, i stereo.

OS xPod Edition
Lite sköna menyövergångar kombinerat med en 2" färgskärm utan att det ska dra mer batteri =),,samma/lägre pris

  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 22:41

varför inte inbyggd divx spelare?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 23:04

Trådlös musik till både snäckor och fjärr via bluetooth.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 23:25

trådlösa lurar..........YES!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 01:07

Det kommer inte bli någon media-iPod, som kan spela video, och jag vill inte ha det heller. Jag vill att iPoddarna ska bli mindre, det är allt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av EnglaBenny
Jag vill att iPoddarna ska bli mindre, det är allt.

Håller med med tilläggen att dom får gärna rymma mer, få längre batteritid och lägre pris.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 01:29

Byta typsnittet i Displayen från Chicago till precis som på iPod mini
Espy Sans

FM-mottagare står högst upp på min önskelista för iPoden.

Därefter kommer utbytbara batterier och CF/SD-läsare.

En grej som vore fräckt är en IR-port på iPoden så att man kan använda den som fjärrkontroll, men ärligt talat vet jag inte om det är så användbart...

Sen så har jag ju sedan tidigare sagt vad jag tycker Koss borde göra till iPoden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av EnglaBenny
Det kommer inte bli någon media-iPod, som kan spela video, och jag vill inte ha det heller. Jag vill att iPoddarna ska bli mindre, det är allt.

Klart det kommer en sådan pryl från Apple, någon gång i framtiden. Tänk er iPoden om säg 5 år: Bra färgskärm, Firewire 1600, filmuppspelning blir praktiskt möjligt genom ny revolutionerande codec som krymper storlekarna. Allt detta tillsammans med en Apple Movie Store (Apple Media Store? Musik och film) naturligtvis. Steve sa nyligen att "ingen vill sitta och ladda hem en hel film", vilket också stämmer. Men så ser det nog inte ut år 2009.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 10:16
Citat:

"Ingen vill sitta och ladda hem en hel film."

Jaså? Och hur är det med alla dessa DivX-kodade filmer?

Jag tror precis som föregående talare att Stevadevo har fel i det fallet, åtminstone i dag. Om några år kommer det att kännas helt naturligt att köpa långfilmer och hämta dem via internet.

Och det traditionella distributionssättet för program och opertivsystem, en stor pappkartong med en liten skiva i, kommer att bli helt antikverat. Redan i dag kan man ju hämta kompletta system i form av ISO-filer.

1
Bevaka tråden