Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod till windows vill användas på mac....

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-12 17:19

hej! ska köpa mig en mac snart men undrar om min Ipod kommer fungera till den då jag köpte Ipoden till windows. Dum fråga kanske men jag kan ine så mycket om sånt här....

• Medlem
  • 2004-01-12 17:23

Så länge den är formaterad för Windows så fungerar det både i Mac och PC. Men skulle din iPod vara formaterad för Mac så fungerar den endast för mac.

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-12 18:02

Om du endast vill använda den till mac går det bra att formatera den i HFS+ format. Gör en backup på din musik först bara.

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 12:28

Ehh nej.... iPod skall inte formateras. Den är plattformsoberoende. Däremot är den bunden till din PC, och vill du börja använda den på en annan dator kommer den vilja "binda" sig till den nya daatorn, vilke innebär att den raderar alla sin mp3or för att "börja om". Backa därför först upp alla mp3orna och för över till den nya datorn.

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 14:10

När du kopplar ipoden till en ny dator frågas du om du vill binda den till den nya datorn....svara nej...ladda ner ipodrip (versiontracker.com), funkar gratis typ 10 gånger vilket verkligen räcker...du behöver ju bara en gång...tanka över musiken till itunes och sen e du klar....funkar riktigt smidigt....

ladda ner ipodrip här

1
Bevaka tråden