Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa begagnad Ipod

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-11 16:28

Jag funderar på att köpa en begagnad Ipod, men jag är lite oroad över det här med att en iPod låser sig till första datorn man kopplar den till. Hur löser man det? Om det är så att den låser sig kommer den ju vara bokad till förra ägarens dator, eller?

Citat:

Skrevs ursprungligen av kallegoescreative
Jag funderar på att köpa en begagnad Ipod, men jag är lite oroad över det här med att en iPod låser sig till första datorn man kopplar den till. Hur löser man det? Om det är så att den låser sig kommer den ju vara bokad till förra ägarens dator, eller?

Nej då! Den "låser sig" till en av dina datorer. Du kan alltså synka iPoden med en (1) iTunes. Vill du synka den till en annan dator blankas den första datorns uppsättning ut.
Detta är absolut ingen teknisk begränsning, utan en åtgärd från Apples sida att inte underlätta piratkopiering av musik. Apple ligger redan nära "tolererad" kopiering, så det är bäst att inte bråka med RIAA i onödan.
Kan du synka fler datorer samtidigt, kan det ju lika gärna vara din kompis dator om du förstår. Bättre då att snatta hans musik via en löstagbar hårddisk (tex en iPod) eller CD/DVD. Det är upp till dig.
Ta en titt på iPod-nördarnas site iPoding för mer info

• Oregistrerad
  • 2004-01-12 00:16

Har du hittat en Ipod att köpa eller söker du fortfarande?
Jag har en med en glapp kontakt, som funkar jättebra bara kontakten sitter rätt, så det borde gå att fixxa lätt, men jag tänkte köpa en av dom nya modellerna...Hör av dig om du är intresserad! så kan jag förklara felet bättre

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-12 00:46

En trasig iPod, till vilket pris?

Begagnat är ju inget problem. Tänkte just rekommendera att du hittar ett fräscht exemplar med lite användning och god batteritid. Men nu avbröts jag av ett defekt ex. Nejdå. Allt kan väl vara intressant, bara priset är rätt. Men ett fint exemplar känns nog roligare än ett utslitet.

• Oregistrerad
  • 2004-01-12 00:53

Om man slår av autosynkning på iPoden så kan man koppla in den till hur många Macar med iTunes som helst. Jag kopplar in min iPod till min iMac och lägger till låtar där, och senare samma sak på min iBook.

• Oregistrerad
  • 2004-01-14 11:28

Jag kan tänka mig att sälja min iPod 20Gb gamla versionen. Den är fullständigt repri och i full funktion och i princip bara använda hemma.

Jag har dock inte funderat så mycket på vad den värd men lite förslag kanske man kan få. Jag säljer den för att i så fall köpa en nyare modell så jag släpper den inte för vilket pris som helst.

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-14 12:44

Den som vill handla en iPod till överkomligt pris kan ju annars slå till på en iPod 3G 10GB med full garranti osv. från PC Superstore för 2590kr inklusive moms.

Var medveten om att alternativet finns i alla fall om du tänker köpa en begagnad 10GB så att du inte betalar mer än de egentligen är värda. Många begär alldeles för mycket för dem, precis som med de flesta begagnade macprylar.

1
Bevaka tråden