Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag till ny funktion i iTunes!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-22 01:41

Detta skrev jag in på Apples feedback-sida för iTunes (ni får ursäkta att det är på engelska, orkar inte skriva om det):

If you (like me) have a large music library in iTunes and lots of music on your iPod and choose to update it manually, it's pretty hard to remember which albums you have on the iPod. So to avoid putting the same album on there twice you need to switch view from the libary to the iPod to check. That, to me, is a bit annoying.
So my suggestion is this:

Create the option for iTunes to check which files are on the iPod and mark it in the library list either by a symbol in front of the artist/song/album name or by color coding the text. Or maybe have another color on the little blue box in front of every song in the list.

Är det någon annan som tycker att detta är ett bra förslag?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 02:36

Jag har ingen iPod (än) och har funderat på hur just synkningen går till. Är det alltså så att man inte kan se vilka låtar som är synkade till iPoden direkt i musikbiblioteket?!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-22 08:14

Nix. Inte vad jag har sett i alla fall (och jag har haft min iPod i snart ett år).

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 12:01

Det borde ju inte vara svårt att fixa för Apple. iTunes måste ju ändå hålla reda på denna informationen så...

De skulle bara kunna ha en column (valfri sådan, förståss) med en "synkningssymbol" som är av eller på och man man då även kan klicka för att synka låten eller markerade låtarna. Vore bra om det även fanns en sådan för spellistor och spellistors innehål.

Nej, jag äger heller ingen iPod (ännu) men har erfarenhet av "synkinig av filer"

  • Medlem
  • 2004-01-30 00:21

Detta är någonting som jag verkligen skulle ha nytta av... Har blivit skitförbannad för att den funktionen inte finns. Rätt så klantigt av Apple tycker jag.

1
Bevaka tråden