Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod-leverans

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2001-12-06 00:47

Adrian B

Skruva loss en av dina hårddiskar, starta den, läs och skriv till den och knacka den samtidigt i bordsskivan, om du törs!

Eller läs på!

Ok då, tänkte att du på allvar menade att hårddiskar inte skulle röras på bara för att de var igång, vilket ju onekligen hade varit ett rätt dumt påstående om det varit seriöst...

Det finns andra MP3-spelare som har 10GB hårdisk, förvisso med USB och enbart för PC. Fördelen är att den är klart billigare (249 dollar) mot vad en iPod kostar (399 dollar)... ja om man nu enbart är ute efter att lyssna på musiken... För de som kör VPC så kan den vara ett realistiskt allternativ.

Citat:

The Treó 10 is a lightweight, pocket-sized, digital music jukebox with the capacity to store over 3,000 songs - that´s 150 hours of music - all reproduced with extraordinary sound quality. Made in the USA, the Treó 10 features a tough, stylish, brushed aluminum case, a rechargeable lithium-ion battery and a large, easy-to-read LCD display. One of the smallest digital jukeboxes available, the Treó 10 can literally put your entire music collection in your pocket.
Features:
10 GB embedded hard drive
Rechargeable Li-Ion battery Pocket-sized and lightweight Large, easy-to-read LCD display Made in the USA Supports MP3 and Windows Media™ files Fully upgradeable firmware USB interface e.Digital´s Smart Song Selection™ allows for file navigation while listening Battery capable of playing for approximately 11 hours with a single charge Compact, user-friendly design Universal Fast Charger capable of fully replenishing battery life in under 3 hours Sturdy and stylish brushed aluminum case Large capacity can be used to store and/or transfer data files as well as music
Ships with MusicMatch Jukebox Software and e.Digital Music Explorer™ software for music and file management
180-day limited warranty*

Det är inte så underligt att Treo10 har ett lägre pris eftersom den använder 2,5" disk (iPod har 1,8"). Man får ju betala lite "extra" för att få en liten och lätt spelare.
Treo10 är ca 2 cm större på bredden och höjden jämfört med iPod, samt väger nästan 100 g mer! Detta är mycket när det gäller små bärbara spelare.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
[B]Det finns andra MP3-spelare som har 10GB hårdisk, förvisso med USB och enbart för PC. Fördelen är att den är klart billigare (249 dollar) mot vad en iPod kostar (399 dollar)... ja om man nu enbart är ute efter att lyssna på musiken... För de som kör VPC så kan den vara ett realistiskt allternativ.

Och ful som stryk är den också. Ger det rabatten som får ner priset till $249?

:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2002-01-24 15:19

Missnöjd? Klaga!

Jag beställde en iPod från Apple Store den 22 november och fick den idag den 24 januari, två månader senare! Givetvis är jag mycket missnöjd med så lång leveranstid. Ingen skall behöva vänta så länge på en beställd produkt, så jag skrev och klagade. Apple svarade samma dag och drog av 100 euro på iPod-en!
Sensmoral: var inte mesiga utan är du missnöjd, klaga. Det lönar sig.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-24 16:43

Tjenix... jag har väntat sedan den 5 December efter min Svenska iPod... och i måndags fick jag den helt underbart!....

Jag blev riktgit trött på den tröga leveranstiden men när den väl kom så vart allt glömt=)!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-24 17:47

Svenska iPod?
Fick min iPod (engelska? hehe) i början av december..
och nu härom veckan släpptes version 1.0.4 av dess software... där i finns nu översättning av menyer till svenska.. Så..
Jag har också en svensk iPod, fast fick den i början av december
*skryta*

:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 15:58

Så 1-2 månader är normal leverans-tid? Jisses. Vad håller de på med?
Jag fick meddelande om att min 15gigare hade skickats två dagar efter min beställning, men nu har det varit helt tyst i en dryg vecka. Inga trackingnummer (som fungerar) eller nånting. Pengarna drogs dock i samma sekund som man tryckte på "köp"...

Är det nån skillnad på engelska och svenska ipods?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-30 16:13

Oj, den här tråden var visst gammal som gatan. Kollade bara på datumet, inte året...
yeye, frågan är fortfarande aktuell

Bevaka tråden