Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod används för lurendrejeri på EBay

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Wired har en artikel om hur iPod används som lockbete för pyramidliknande lurendrejerier på den populära auktionssajten EBay. Folk erbjuder iPods till extremt låga priser (t.ex. 40 dollar ≈ 300 kr), men istället för att bjuda på produkten ska man gå till en annan sajt där man får köpa andra produkter för den summan pengar, t.ex. CD-skivor.

När man köpt det hamnar man på en lista och när man kommer högst upp på den så får man en iPod. Men för att flyttas uppåt måste andra personer göra samma köp, alltså en slags pyramidspelsliknande grej. Därför går de som gått med på detta ut på EBay och erbjuder i sin tur en iPod för 40 dollar och så rullar det på.

Jag tycker det låter lite långsökt, men många går visst på det. Läs artikeln här: EBay Scam Uses IPods as Bait

• Oregistrerad
  • 2004-02-11 15:52

Jag säger det som folk tänker, men inte säger:

Det är ju Apples fel genom att ge iPoden för högt pris, så högt pris att folket som vill köpa en iPod blir så desperata att dom trillar in i pyramidspel

Bra försök... Fast då säger jag vad många andra tänker: Sluta tjajta om priset på iPod, det är satt utifrån vad det kostar att göra en iPod (inkl FoU) och det är helt i klass med vad liknande produkter från andra tillverkare kostar.

Också jag säger vad många tänker:

- det finns människor som är skapta för att bli lurade

De får skylla sig själva - men visst är det synd om dem ...

There's an idiot born every minute - P T Barnum.

• Oregistrerad
  • 2004-02-13 22:15
Citat:

Jag säger det som folk tänker, men inte säger:

Det är ju Apples fel genom att ge iPoden för högt pris, så högt pris att folket som vill köpa en iPod blir så desperata att dom trillar in i pyramidspel

Jag tycker att en ipod mini är faktiskt prisvärd för det man får.

Snyggaste mp3:n på marknaden med mera

1
Bevaka tråden