Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Veckan börjar med söndag i min iPod

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här sitter jag med en alldeles nyinköpt iPod 20 Gb och är lyrisk. Vilken maskin! Jag har dessutom provat att synka mina kontakter och kalendrar in i den med iSync och är väl inte helt nöjd med resultatet. Det visar sig att veckan börjar med söndag i iPodens kalender, något som jag inte riktigt gillar med tanke på vårt svenska datumformat.

Finns det något sätt att ändra detta? Jag hittar inget i iPoden och i iCal har jag inställt att veckan ska börja med måndag.

Någon som ens håller med mig om att detta är störigt?

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-09 07:04

Jag kan hålla med om att det verkar störigt. Jag har själv en iPod 20GB, men lider inte av samma problem. Kan det kanske bero på språkinställningen i iPoden?

Ursprungligen av jimmy.r:

Jag kan hålla med om att det verkar störigt. Jag har själv en iPod 20GB, men lider inte av samma problem. Kan det kanske bero på språkinställningen i iPoden?

Menar du med detta att veckan börjar med måndag i din iPod? Har du andra eller tredje generationens iPod?

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-09 17:23
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Menar du med detta att veckan börjar med måndag i din iPod? Har du andra eller tredje generationens iPod?

Ooops...
Min kalender börjar också med söndag. Hade inte min iPod här när jag skrev det förra, så jag kollade aldrig. Var helt 100 på att veckan började med måndag i min, för jag borde ha stört mig på att den inte gör det. Men tydligen så är det unte så störigt för mig ändå.
Sorry för ett helt meningslöst inlägg alltså!

Ursprungligen av jimmy.r:

Ooops...
Min kalender börjar också med söndag. Hade inte min iPod här när jag skrev det förra, så jag kollade aldrig. Var helt 100 på att veckan började med måndag i min, för jag borde ha stört mig på att den inte gör det. Men tydligen så är det unte så störigt för mig ändå.
Sorry för ett helt meningslöst inlägg alltså!

Nja, det är väl jag som ska be om ursäkt för att jag uppmärksammade dig på problemet istället...

• Medlem
  • Lund
  • 2004-02-09 11:49

Jag har samma problem med min 40 GB som kom häromdagen.

Jepp. Samma problem i min 40GB också. Har försökt klura ut en lösning, inte kommit på någon...

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-09 17:24

Kan ju tillägga att jag nu kommer störa mig på det...

Likadant är det på min 20GB iPod (gen2)

• Oregistrerad
  • 2004-02-12 13:44

Jag har ingen iPod, en jag är 100% säker på att jag helst av allt inte ens skulle vilja ha en kalender i den. Det är väl en musikspelare? Inte en allt-i-allo-maskin, det syftet tycker jag alla mobiltelefoner fyller upp numera.

Ursprungligen av statemachine:

Jag har ingen iPod, en jag är 100% säker på att jag helst av allt inte ens skulle vilja ha en kalender i den. Det är väl en musikspelare? Inte en allt-i-allo-maskin, det syftet tycker jag alla mobiltelefoner fyller upp numera.

Själv gillar jag inte mobiltelefoner. Mest för att det inte har kommit någon i mitt tycke riktigt snygg mobil sedan Ericsson T28. Tills det kommer en snygg mobil gillar jag att ha kalendern i min iPod. Det är nämligen praktiskt att alltid ha med sig sin kalender.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-04-22 07:48

Ingen som har hittat någon lösning på detta alltså? Jag har precis börjat använda kalendern lite smått (perfekt för att hålla reda på alla släktingars födelsedagar t.ex.) och det stör mig att veckan börjar med söndag. Kan man vänta sig en fix i nästa uppdatering kanske?

Ursprungligen av statemachine:

Ja, men om man nu inte har en mobiltelefon som går att synka med iSync och man ändå alltid har sin iPod med sig så är det väl en trevlig funktion? Om du inte trivs med den funktionen så är det ju ingen som tvingar dig att använda den. Vi som gillar den vill dock se en förbättring av den.

1
Bevaka tråden