Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini, första out of the box-bilderna här

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 22:51

Senaste nytt på minifronten; out of the box-bilder på mini och en video som visar hur den ser ut, dess tillbehör och hur den är jämfört med modellen innan.

Bilder på mini: http://home.earthlink.net/~perpedersen/
Film-review: http://www.mikesejournal.com/ipodmini.html

(källa: ipodlounge)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 00:46

Snygg! Synd att den är dyr i förhållande till vad man får. 100 dollar mindre vore lagom.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 01:15
Ursprungligen av Doktor G:

Snygg! Synd att den är dyr i förhållande till vad man får. 100 dollar mindre vore lagom.

Den är väl snarare billig sett till vad man får. En lös minimal extern hårddisk med ungefär samma kapacitet kostar ju mer, utan ljudfunktioner. Sedan är ju 249 dollar det rekommenderade priset många köper den ju billigare.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 00:50

Den får gamla iPoden att se riktigt klumpig ut, tycker jag. Men vad är den fula klumpen till höger för något? En PDA parad med en klocka från Rusta?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 05:11
Ursprungligen av Doktor G:

Men vad är den fula klumpen till höger för något? En PDA parad med en klocka från Rusta?

Det är ju världens hetaste PDA Sony's CLIE UX 50 med högupplöst vridbar skärm Palm OS Bluetooth Trådlöst nätverk (AirPort) Inbyggd kamera jogdial video Mp3 Tangentbord memorystickexpansion allt i ungefär samma storlek och samma vikt som en iPod är förbannat imponerande. Sen kan man ju diskutera utseendet Sony brukar ju göra snyggare grejer men den ser ju inte helt ocool ut.

En sådan PDA borde Apple ha lanserat och vem vet det kanske dom gör. Med en inbyggd HD och ännu mer högupplöst skärm skulle den ju bli en jättehit om priset vore rätt.

Ursprungligen av Doktor G:

Den får gamla iPoden att se riktigt klumpig ut, tycker jag.

Jag reagerade faktiskt tvärt om. Att "visst är den liten, men phew vad imponerande liten den vanliga ipoden är!"

Men det är ju bara jag...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 00:52

Finns det några butiker i Örebrotrakten där man kan titta på iPodar och gärna annan Applehårdvara? Om inte blir man tvungen att åka till Stockholm eller något liknande

  • Medlem
  • 2004-02-19 03:02
Ursprungligen av Doktor G:

Finns det några butiker i Örebrotrakten där man kan titta på iPodar och gärna annan Applehårdvara? Om inte blir man tvungen att åka till Stockholm eller något liknande

Har du testat att söka på "köpställen" (finns som flik på förstasidan) på apple.se? Där tror jag att alla återförsäljare finns med, borde finnas en i Örebro!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 18:46
Ursprungligen av Dei:

Har du testat att söka på "köpställen" (finns som flik på förstasidan) på apple.se? Där tror jag att alla återförsäljare finns med, borde finnas en i Örebro!

Nej, det hade jag inte gjort. Det var länge sedan jag besökte Apples svenska sida. Och sen om det är skäl nog att kalla mig "miffo" kan man väl fråga sig.

  • Medlem
  • 2004-02-20 03:58
Ursprungligen av Doktor G:

Nej, det hade jag inte gjort. Det var länge sedan jag besökte Apples svenska sida. Och sen om det är skäl nog att kalla mig "miffo" kan man väl fråga sig.

Va? Jag har väl inte kallat dig "miffo"? Jag pm:ar dig så får vi reda ut det här, så otrvlig skulle jag inte vara!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-20 18:13
Ursprungligen av Dei:

Va? Jag har väl inte kallat dig "miffo"? Jag pm:ar dig så får vi reda ut det här, så otrvlig skulle jag inte vara!

Någon tyckte att just det citerade inlägget var skäl nog att sänka min karma med "miffo" som anledning. Jag vet inte vem det var och anklagar ingen. Borde nog ha uttryckt mig klarare i texten.

  • Medlem
  • 2004-02-20 21:27
Ursprungligen av Doktor G:

Någon tyckte att just det citerade inlägget var skäl nog att sänka min karma med "miffo" som anledning. Jag vet inte vem det var och anklagar ingen. Borde nog ha uttryckt mig klarare i texten.

Well, "någon var definitivt inte jag, och att inte anklaga någon,tja, det verkade rätt tydligt som om du syftade på mig. Skulle vara glad om dina inlägg om detta försvann härifrån och vi kunde anse detta vara ur världen. Definitivt en missuppfattning, och någon som ippfört sig illa.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 20:18
Ursprungligen av Doktor G:

Någon tyckte att just det citerade inlägget var skäl nog att sänka min karma med "miffo" som anledning. Jag vet inte vem det var och anklagar ingen. Borde nog ha uttryckt mig klarare i texten.

Offtopic:

Det är jobbigt då någon sänker en karma utan anledning. Jag har ställt enkla frågor som jag inte har hittat svar på och fått karmasänkningar med "Tänk lite innan du frågar" med anledning.

PS. jag sänkte inte din karma

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 01:10
Ursprungligen av mopp:

Offtopic:

Det är jobbigt då någon sänker en karma utan anledning. Jag har ställt enkla frågor som jag inte har hittat svar på och fått karmasänkningar med "Tänk lite innan du frågar" med anledning.

PS. jag sänkte inte din karma

Tack ska du ha. Och Dei, ledsen, drog förhastade slutsatser. Med revisionen i karmasystemet vet jag nu vem det var. Och han får gärna höra av sig med en bättre motivering.

  • Medlem
  • 2004-02-25 03:02
Ursprungligen av Doktor G:

Tack ska du ha. Och Dei, ledsen, drog förhastade slutsatser. Med revisionen i karmasystemet vet jag nu vem det var. Och han får gärna höra av sig med en bättre motivering.

Ursäkt godtagen! Hoppas att du litade på mitt svar från början:)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 20:22
Ursprungligen av Doktor G:

Finns det några butiker i Örebrotrakten där man kan titta på iPodar och gärna annan Applehårdvara? Om inte blir man tvungen att åka till Stockholm eller något liknande

Siba säljer iPod.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 20:55
Ursprungligen av Doktor G:

Finns det några butiker i Örebrotrakten där man kan titta på iPodar och gärna annan Applehårdvara? Om inte blir man tvungen att åka till Stockholm eller något liknande

Var på OnOff i Marieberg (Örebro) och frågade efter iPods. De visste inte var det var. De hade aldrig hört talas om dom. Örebro är inte en mac vänlig stad.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 01:21
Ursprungligen av Randall:

Var på OnOff i Marieberg (Örebro) och frågade efter iPods. De visste inte var det var. De hade aldrig hört talas om dom. Örebro är inte en mac vänlig stad.

Jag var där för ett par år sedan då jag letade efter en stereo. De hade en (1) äldre modell av iBook, utan batteri, avstäng och - som det visade sig - ett kraschat system. Alla andra datorer körde naturligtvis "häftiga demos"

PeCe vid Krämaren har en iMac 17", men det är det enda jag sett här i sta'n. Sekvencia hade en iPod i en monter och en iMac 15" men de la ju ner affären för något år sedan. Jag tror knappt det finns några Macvänliga städer utanför de tre storstäderna, möjligtvis med undantag av Lidköping som har PowerPC. Men där har jag inte varit sedan Kuben var ny.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-19 07:15
Ursprungligen av Kristian B:

Senaste nytt på minifronten; out of the box-bilder på mini och en video som visar hur den ser ut, dess tillbehör och hur den är jämfört med modellen innan.

Läcker film, och läckra bilder. När jag tittade på bilderna så fick jag nästan den känsla man får när man öppnar en kartong från Apple. Allt förpackat snyggt och prydligt, den förväntan man känner ......

Mitt ha-begär har vaknat

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 09:09

Går det att ställa in den så att man får den som en vanlig enhet? typ att man bara kan tanka filer fram och tillbaka? så att den fungerar i linux?

Ursprungligen av jonas18z:

Går det att ställa in den så att man får den som en vanlig enhet? typ att man bara kan tanka filer fram och tillbaka? så att den fungerar i linux?

http://gtkpod.sourceforge.net/ kanske kan vara till hjälp?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 12:25
Ursprungligen av stefanw:

http://gtkpod.sourceforge.net/ kanske kan vara till hjälp?

Möjligt men det är fortfarande inte att den blir en egen enhet

Ursprungligen av jonas18z:

Möjligt men det är fortfarande inte att den blir en egen enhet

I FreeBSD så får du upp den som en enhet under /dev torde rimligtvis vara på samma sätt i linux!!

Jag har bett polaren som åkte till USA imorse ta med en mini hem. hoppas verkligen han får tag på en!! Den stora skillnaden mellan mini och de vanliga är att den väger cirka hälften så mycket och bara är 1.2 cm tjock!! 4Gig räcker lååångt (jag har en första gen. 20G i dagsläget som snart kommer vara till salu )

/jensa

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 09:15

Herrej-vlar vda jag vill ha en sådan! Pengarna är undanlagda i madrassen, ta bara hit den! Nu!

En rosa vill jag ha... eller kanske grön.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-02-19 09:27

Fan att kartongen ska vara så stor, hade tänkt att en polare skulle få köpa en sådan i Usa till mig.
Får väl få:n utan Apples vakra kartong i värsta fall.

Man slipper iallafall oroa sig om att repa skalet på den lika mycket som med storebror

jag reagerade precis som pelle o tänkte "oj va liten den vanliga ipoden är", dem har verkligen lyckats i storleken på iPoden

1
Bevaka tråden