Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod i Bangkok

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 07:19

Var köper jag en pod i Thailand?

Hittade dessa åf men kan någon rekommendera någon baserat på egna erfarenheter?

http://www.maccenter.co.th/reseller.html

Andreas

Jag köpte min hos en återförsäljare i siam towers. Fick med mig 14GB musik (det tål att sägas igen ) men det kan nog varit pga av min nationalitet.

edit: Var nog denna då:
Copper Wired Co.,Ltd.

989 Siam Discovery Center, 4th Fl.,Room 426 Rama I, Pathumwan. Bangkok 10330
K.Paramate
paramate@copperwired.co.th
658-0447-8
252-2688

• Oregistrerad
  • 2004-02-24 08:38

Bodde på Phetchaburi road i julas. Där fanns det ett varuhus fullproppat med bara elektronik. Affärerna påminde lite om chinatowns matstånd - varor både högt och lågt och av alla de slag. Strosade omkring i de fem våningarna (eller nåt sånt) utan att leta efter något speciellt men såg nog åtminstone 3 st appleförsäljare.
Följde din länk och antar att det här kan vara en av dem:

Apple1-2-3 Co.,Ltd.
604/3 Pantip Plaza Bldg.No. 219, 2nd Floor
Patchaburi Rd., Phayathai, Bangkok 10400
K.Unnop
Apple123@netfreemail.co.th
TEL. 252-3358

Kan vara så att varuhuset heter Panzip Plaza (stämmer någorlunda med kartan jag har). Patchaburi road är nog det samma som Phetchaburi road - deras västerländska stavning av namn kan skifta lite. Siam center ligger runt kvarteret, känner inte till prisnivåerna men Siam ska väl vara lite mer exklusivt.
En fördel med Siam är annars att Sky-train stannar precis utanför. Att åka taxi i bangkok är bekvämt... ända tills man hamnar i en trafikstockning - vilket man gör oavbrutet.

Och namnet på gatan uttalas ungefär: Pett-burii
Phantip Plaza har en Macbutik på andra eller tredje våningen.
Man kan ta sig dit via Skytrain: Åk till station Ratchathewi och knalla 5-10 minuter. Kolla bifogad karta. Phantip ligger där jag ringat in med rött.

Ha så skönt, skulle vilja vara där!

Ursprungligen av Knaffe:

såg nog åtminstone 3 st appleförsäljare.

Shysst! Förr fanns bara en. Apple växer även där. Kul.

(Är så glad att thaifonterna funkar perfekt i Phanter också)

• Oregistrerad
  • 2004-02-24 11:03

Tack för de snabba svaren. Ska titta runt lite när jag åker ner den 4 april.

Macbutikerna i phantip plaza var inte mycket att hänga i granen. Såg ut som inglasade stånd bara med väldigt lite urval. Var själv hos de tre stycken jag hittade men de hade inte vad jag sökte.

Ursprungligen av Ductic:

Macbutikerna i phantip plaza var inte mycket att hänga i granen. Såg ut som inglasade stånd bara med väldigt lite urval. Var själv hos de tre stycken jag hittade men de hade inte vad jag sökte.

Det är ju tyvärr ruggigt Windowsorienterat, men verkar bli lite bättre.
Men är det värt att köpa Macprylar där? Är priserna så mycket bättre? Deras importskatter är ju rätt kraftiga.

Menar du i thailand eller på phantip?
Sist gång köpte jag en iPod och den var bra mycket billigare. Kan inte tala om hur prisnivån ligger på övrigt sortiment just nu.

Ursprungligen av Ductic:

Menar du i thailand eller på phantip?
Sist gång köpte jag en iPod och den var bra mycket billigare. Kan inte tala om hur prisnivån ligger på övrigt sortiment just nu.

Jag tänkte på Thailand överhuvudtaget och att mycket av det som är importerat är dyrt, knappt billigare än i Sverige. Det lär visst finnas någon Taxfreefunktion man kan utnyttja som turist. (Vet inte hur det funkar dock, vilket jag kanske borde) Det var den jag tänkte på.

• Medlem
  • 2004-02-26 12:04

Import?
Är det inte så att Apple brukat ha montering/tillverkning där i krokarna?

Ursprungligen av Tr0n:

Import?
Är det inte så att Apple brukat ha montering/tillverkning där i krokarna?

Jag vet att jag sett Made in Thailand på hårddiskar och vet att moderkort för PC tillverkas där. Det vore ju också liite knäppt om en Mac i Thailand vore monterad i Cork, Irland.

Hela regionen har dock problem i och med att Röd-Kina blir bättre och bättre på avancerad teknik, till ett lägre pris och konkurrerar ut grannarna.

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 13:45

När vi ändå är inne på bangkok. Någon som kan tipsa om en bra affär att köpa en digital kamera i. Canon 300d/10d/proS1...

Andreas

La till förklaring

Ursprungligen av Anden:

När vi ändå är inne på bangkok. Någon som kan tipsa om en bra affär att köpa en digital kamera i. Canon 300d/10d/proS1...

Andreas

Det finns en butik på gatuplanet i MBK*, nära mitten av den gång som ligger mot gatan. Ett välbesökt "hål i väggen" där mycket begagnat säljs. Har varit där ett par gånger och ser det som en klart seriös butik. (De säljer nytt också)
Sen finns det en liten långt ifrån lika välbesökt butik på Petchburi Rd. på vägen från skytrainet till Phantip Plaza. Om han säljer digitalkameror låter jag vara osagt men jag hittade ett mycket smidigt litet hopfällbart kamerastativ där, av märket King.

(Tror banne mig att översta våningen på Phantip kan var värt ett besök också)

Oaah, kan nästan kännna lukterna och höra trafiken när jag skriver, vill dit!

*: MBK Mah Boon Krong. Det stora, stora varuhuset vid skytrain-station National Stadium.

Får man lite Kharma?

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 14:23

Ge killen Kharma!!!

• Oregistrerad
  • 2004-02-26 14:35

Har varit i MBK tidigare. Kan det vara fotofile som du åsyftar.

1
Bevaka tråden