Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken hörlur ???

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 11:33

Jag ska köpa en iPod och tänkte att jag skulle investera i ett par nya lurar på direkten.
Vilka ska man köpa?

Ska man köpa Apples egna "in ear plugs" eller är Koss ett bättre alternativ?

Jag ska ha ett par små hörlurar.

Vad tycker ni som vet och har provat?

- Slice -

• Oregistrerad
  • 2004-02-27 11:36

Jo en sak till !

Är det iTrip man ska köpa eller finns det bättre alternativ?
Hur är ljudkvaliten med en iTrip?

- Slice -

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-27 12:22
Ursprungligen av - Slice -:

Jo en sak till !

Är det iTrip man ska köpa eller finns det bättre alternativ?
Hur är ljudkvaliten med en iTrip?

- Slice -

Min dotter Anna har en iTrip och hon är supernöjd.
Men är det inte så att iTrip är förbjuden i sverige nu?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-27 12:42

Tycker att Koss lurar är ok till Podden. Vad gäller iTrip så har den förbjudits i Sverige (nyligen). Har dock sett att produkten återfinns i forumet "säljes".

• Oregistrerad
  • 2004-02-27 13:02

Gäller förbudet användande och/eller försäljning?

• Oregistrerad
  • 2004-02-27 13:04

Eva, var köpte din dotter sin Itrip? Och var bor hon?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-27 13:08
Ursprungligen av AlnöTomas:

Eva, var köpte din dotter sin Itrip? Och var bor hon?

Förbudet gäller både för användning och försäljning. Tidigare gällde förbudet endast användning !!

Jag köpte Annas iTrip på Office i Sundsvall (julklapp) och hon bor i Stockholm

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-27 13:22

Börja med att sätta tänderna i den här tråden!
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=31953

• Oregistrerad
  • 2004-02-27 13:31

Köp gärna ett par "Koss - the plug" så slipper andra höra din musik. Du slipper också höra andra...
De har också fått pris för sin extrema basåtergivning.
Finns för 199 kr på Net on Net.

Jag tycker att ljudet är helt jämförbart mellan the plug och Apples in-ear-phones. Dock skiljer det bara 100kr i pris, och apples lurar: a. Passar väldigt fint till den snygga iPoden. b. Kommer i en mycket Apple-mässig förpackning och c. (vilket egentligen är samma sak som a och b) Känns väldigt trevliga

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-27 14:33
Ursprungligen av evillordvader:

a. Passar väldigt fint till den snygga iPoden. b. Kommer i en mycket Apple-mässig förpackning och c. (vilket egentligen är samma sak som a och b) Känns väldigt trevliga

Förpackningen är viktig, tänk på känslan att få öppna en Apple-förpackning, den lever man länge på.
Utseendet är också viktigt. Klart du skall ha Apple-prylar slice. Du är värd det

Pluggarna är ju svarta så apples har ju en högre snygg-faktor. Men jag älskar verkligen mina pluggar, det är så skönt att försvinna i sin egen lilla iPod-värld och bara njuta. Det känns som att åka bil fast man går. Och det är snyggt ändå om man har en vit fjärris till podden.

Du har även Sony's mdr-ex71sl (385:-) som enligt uppgift ska vara bekvämare och dessutom sitta kvar bättre än apple's in ear. Dessa finns även i vitt, men tyvärr säljs bara de svarta här i Sverige
Om du kan tänka dig att gå upp lite i pris så skulle jag föreslå Shure E2c (895:-) eller etymotic ER-6 (ca 1100:-)

För det första skall du ha slutna lurar. Alla andra lurar som används i miljö där störande ljud finns kommer att fresta på din hörsel (du måste skruva upp ljudet högre för att höra de svagaste delarna i musiken över trafikljudet). Apples lurar är inte bra för ditt musikintresse eller dina öron.

Koss the plug (kör den utan eq - trebble boost - eller r&b eq).
Köper du ett par Sennheisser HD - 25 kommer du att tacka mig (men inte för priset). Kör linjärt.

Nästa steg up är Stax Lambda Pro men de måste anslutas till 230V och är inte slutna (10-12.000:-) så de kan jag nog inte rekommendera.

jag har sony's EX71SL jag är grymt nöjd som går att dela sladden på så att den blir kort och funkar då skitbra att koppla ihop med fjärren andvänder aldrig hela sony sladden då den lilla kopplingen ger lite tyngd vilket är tråkigt..
var lite ovant med pluggar i början eftersom när sladden rör tillexempel dragkedjan på jackan så hörs det ganska väl och att ha mössa på sej när dom andvänds är inte att rekommendera man vänjer sig med tiden mycke bättre än vanliga!

Vad är rimligt att begära för sin iTRip om man vill bli av med den - jag har inte minsta användning av min som jag köpte i sommras - den ligger bara och skräpar, blev trött på att söka upp nya lediga frekvenser när man är ute på långkörning... förr eller senare så hamnar man där iTripen störs.

1
Bevaka tråden