Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC Ipod knäpp efter koppling till Mac?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 12:18

Kopplade precis in en Ipod 10G till min Ibook som i vanliga fall sitter i en PC. Nu verkar poden helknäpp och funkar inte all. Vad kan detta bero på??

  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 12:25

Prova att ladda hem senaste programuppdateringen tll iPoden och kör den

Lycka till

  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 20:29

Grejen var att jag satt vid min Mac och den ville inte uppdatera poden utan att återställa fabriksinståällningarna. Eftersom den hade någon äldre windowsversion lät jag bli..

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 10:53

Har du filer på iPoden du vill behålla? Jag antar att du har mp3:orna på nån dator.

Du måste fabriksåterställa iPoden i Mac-läge om det ska fungera med macen.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 21:15

Så man kan inte dela mp3:or mellan Mac och PC via en Ipod..??

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-02-16 10:02
Ursprungligen av Lizardman:

Så man kan inte dela mp3:or mellan Mac och PC via en Ipod..??

Jag är inte helt säker på hur du menar, men att använda samma iPod på flera datorer, oavsett Mac eller PC är inga problem, iaf så länge det gäller senaste generationen iPods.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-16 10:15
Ursprungligen av Lizardman:

Så man kan inte dela mp3:or mellan Mac och PC via en Ipod..??

Nää just det för att du inte skall kopiera copyright skyddad musik i det oändliga.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-16 00:03

det finns en del hack, men det direkta svaret är nej. Det är något apale lagt in för att inte få pisk av RIAA skulle jag tro.

ipod för PC är formatterad i FAT, medan macversionen är formatterad i HFS+, det är den enda skillnaden. jag vet inte om det går att lösa, men skulle inte kunna tänka mig något annat. däremot får du räkna med avsevärda försämringar på både mac och PC om du kör "fel" formattering för respektive plattform.

puckat, men sant...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 09:14

Visst går det att köra sin Ipod på både Mac o PC, kruxet är att du måste lägga in de senaste drivisarna på PC.n först, sedan känns den igen på macen. Kör en 5Gig "old school" ipod utan problem, switchar flera ggr om dan både musik- och hårdiskmässigt.

  • Medlem
  • 2004-03-02 09:33
Ursprungligen av Thomas Rynell:

Visst går det att köra sin Ipod på både Mac o PC, kruxet är att du måste lägga in de senaste drivisarna på PC.n först, sedan känns den igen på macen. Kör en 5Gig "old school" ipod utan problem, switchar flera ggr om dan både musik- och hårdiskmässigt.

Precis. Vill man ha iPoden att fungera både på Mac och PC (utan extra program) måste den formatteras med FAT (dvs från PC:n). Då funkar den klockrent i båda världar. Och man behöver inte ge avkall på speciellt mycket. Synkar med iCal etc utan problem. Dock kan man såvitt jag vet inte installera MacOS på disken och därmed och boota sin Mac från den? Tror den måste vara HFS-formatterad för det...

1
Bevaka tråden