Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod utomhuskampanj i hela Stockholm!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 22:32

Idag pyntades många av Stockholms busshållplatser med fina iPod-affischer. Det blev genast en mycket mysigare stad. Äntligen, Apple!

Edit: Om du läste det här först så kan du komma ihåg det.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 23:10

Mmm, såg det just i bilen på väg hem.

Nu blir det väl tyst några minuter på alla fanatiker med kort minne som påstår att Apple aldrig annonserar...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 01:36
Ursprungligen av Monkeyboy:

Mmm, såg det just i bilen på väg hem.

Nu blir det väl tyst några minuter på alla fanatiker med kort minne som påstår att Apple aldrig annonserar...

Visst bra att dom annonserar för iPod men är det inte smartare för Apple att marknadsföra "kärn" produkterna också eftersom det är med dom produkterna som Apple verkligen behöver öka försäljningen. Dell och HP säljer "bara" 7-15 ggr. så många datorer som Apple men verkar marknadsföra sina datorer minst 100ggr. mer än Apple.

Såg dessutom en helsida om G5 i Metro häromdan…

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 00:18
Ursprungligen av Pär:

Såg dessutom en helsida om G5 i Metro häromdan…

Reklam alltså?

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Reklam alltså?

Yepp. från YDL eller vad dom heter…

Wohoo success fortsätt så här

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 00:30

Så de glömmer ÖVRIGA landet??? *grrr* Inte nu igen...

Ursprungligen av pizzabudet:

Så de glömmer ÖVRIGA landet??? *grrr* Inte nu igen...

Nädå. de skall sätta upp en jättebadboll på vingarna på dedär vindkraftverken, bara de blir klara med bygget någon gång…
(Metro måste väl finnas i malmoe as well?)

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 01:15

snart bud på att kravla upp i Turning Torso och fästa en enorm grå flagga med ett vitt äpple på längst hela sidan av byggnaden... Då lär hela Malmö se det..

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 14:48
Ursprungligen av Desolator:

snart bud på att kravla upp i Turning Torso och fästa en enorm grå flagga med ett vitt äpple på längst hela sidan av byggnaden... Då lär hela Malmö se det..

I'm on!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 14:01
Ursprungligen av Pär:

Nädå. de skall sätta upp en jättebadboll på vingarna på dedär vindkraftverken, bara de blir klara med bygget någon gång…
(Metro måste väl finnas i malmoe as well?)

Metro läser jag inte... Men jag har inte sett iPod reklam ute på stan. Jag tycker det är inkompetent att lägga budgeten i stockholm.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 01:57

Verkligt kul att se iPod reklam på vägen hem ikväll. Jag tycker det är ett bra drag att satsa på ipod-reklam eftersom detta riktar sig till en stor marknad och kan locka användare till "kärnprodukterna" i ett senare skede..

Anledningen till att Apple satsar på att marknadsföra iPod istället för PowerMac, PowerBook osv.. är för att locka PC-användare. Enligt Apple är iPod en "instegsprodukt" till Mac-plattformen. Windowsanvändare börjar med att köpa en iPod, och sakta men säkert upptäcker de att Apples produkter är bättre. Tanken är att deras nästa datorköp ska bli just en Mac.

/M

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 02:26
Ursprungligen av Martin Belak:

Anledningen till att Apple satsar på att marknadsföra iPod istället för PowerMac, PowerBook osv.. är för att locka PC-användare. Enligt Apple är iPod en "instegsprodukt" till Mac-plattformen. Windowsanvändare börjar med att köpa en iPod, och sakta men säkert upptäcker de att Apples produkter är bättre. Tanken är att deras nästa datorköp ska bli just en Mac.

/M

Konstigt att Apple har så dålig koll på marknadsföring av sina datorer , runt 50000 personer i Sverige köper sin första dator varje år varför inte marknadsföra direkt till dom istället för indirekt marknadsföring till dom som redan har en dator?

Tycker Apple att alla först ska köpa en PC för att sedan kanske switcha? Konstig strategi. Som inte fungerar iPod har funnits i två år och Apple's datormarknadsandelar bara minskar.

Självklart är det lättare att sälja in Apple's datorer till förstagångsköpare än folk som redan är fast i PC träsket , även om "träskfolket" iofs kanske behöver en Mac mest ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 16:00
Ursprungligen av jazzper:

Konstigt att Apple har så dålig koll på marknadsföring av sina datorer , runt 50000 personer i Sverige köper sin första dator varje år varför inte marknadsföra direkt till dom istället för indirekt marknadsföring till dom som redan har en dator?

Jag tror på Apples väg. Apple skulle ha mycket svårt att slå till exempel Dell med reklam. "Dumsvensson", ursäkta uttrycket, som inte kan mycket om datorer, kollar på siffror, både vad gäller pris och prestanda. Apple har ingen möjlighet eller i vilket fall mycket svårt att hävda sig för dem på en pappersbit med de priser de har på konsumentmaskinerna. Det känns som det är mer medvetna hemanvändare som är Apples målgrupp idag, på konsumentsidan. Att etablera varumärken och bit för bit plocka över användare, tror jag på.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 03:25

Och naturligtvis ingen reklam för oss bönder?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 09:22

Doktor G, vad skulle du ta först?
Huvudstaden med nästan 2 milj invånare snart eller lillbyn med 20 000 invånare?
Iofs är jag i samma situation, men jag förstår Apple. Skoj att dom börjar få igång reklamen nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 14:28
Ursprungligen av mopp:

Doktor G, vad skulle du ta först?
Huvudstaden med nästan 2 milj invånare snart eller lillbyn med 20 000 invånare?
Iofs är jag i samma situation, men jag förstår Apple. Skoj att dom börjar få igång reklamen nu.

Jag badar i Dellreklam trots att jag bara bor i rikets sjunde (?) stad.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 12:19

Smyger Apple med produktblad om iMac/iBook/Powermac/Powerbook med i iPod-lådan? Om inte... Det borde dom göra i så fall.

skulle behövas lite folk som frivilligt gör reklam för skiten

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 14:17

ingen som kan ta bilder?

  • Medlem
  • 2004-03-01 23:10

Hallå Apple... Göteborg då... Sverige e faktiskt inte bara Stockholm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-01 23:22

Jo, hade varit kul med lite här i göteborg också.. men men, vi får hoppas på att det kommer fler tillfällen.

Apples kontor i Stockholm har ju ansvar för hela norden, någon som vet om de kör några liknande kampanjer i våra grännländes huvdstäder, eller är det bara stockholm som gäller?

Ursprungligen av romanenko:

På Vasagatan i Göteborg finns det ett skyltfönster med en STOR iPod i. Det står "stil" bredvid den. Ingenting mer.

Bild:

1
Bevaka tråden