Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod - PC

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 21:27

Hur kan jag överföra musiken från iPoden till PC?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 08:30

Installera iTunes och plugga in iPoden i FireWire-porten så dyker den upp i iTunes och i utforskaren som en egen enhet.

Edit: Tog bort lite felaktigheter

  • Medlem
  • 2004-01-15 08:44

Jag har en gammal iPod 5Gb. Jag kör Xplay på min PC. Funkar hur bra som helst. På så vis kan du browsa iPoden som vilken volym som helst. Kostar ca 300:-. Finns på Dustin.

Citat:

Skrevs ursprungligen av baath
I iTunes kör du bara drag-n-drop från iPoden.

Mjee... Man kan bara dra musik till iPoden via iTunes, inte från. Då får man skaffa en tredjeparts programvara. Möjligt att Xplay som nämns nedan kan det... jag har inte så stor koll på Windows-program.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 09:16

Ephod tror jag fungerar för detta...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-01-15 15:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av baath
Installera iTunes och plugga in iPoden i FireWire-porten så dyker den upp i iTunes och i utforskaren som en egen enhet.

Ja, den dyker upp som en enhet, men man ser ju inte musikfilerna på den...

Använd Ephpod, som sagt, det ska kunna göra jobbet (har inte testat själv).

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 15:40

Näe jag vet men jag redigerade bort det som var svaret på frågan då det var felaktigt, har PC själv men har bara dragit låtar till iPoden och tog för givet att det gick åt andra hållet också, men tji fick man, trist med alla dessa småpåvar som ska lägga in hinder i ens vardag.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 19:09

Gaaah!!
Har pillat ganska länge nu med ephPod, har inte hittat nått sett att få över låtjävlarna(sorry) till datorn.

Återkommer när jag krossat tangentbordet och kört upp iPoden på någon oåtkommlig plats...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-15 21:06

...där solen inte skiner?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-01-16 08:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av ElZoido
Gaaah!!
Har pillat ganska länge nu med ephPod, har inte hittat nått sett att få över låtjävlarna(sorry) till datorn.

Hmm, jag kan inte se nånstans på Ephpod:s hemsida att det ska klara det, förlåt om jag tipsade om det tidigare, men jag trodde (som flera andra tydligen) att man ska kunna föra över låtar från iPoden med det.

Jag har kikat runt lite och hittat...

- iPod Total Commander Plugin (kräver dock att du har Total Commander...)

- Anapod Explorer (kostar pengar...)

- PodUtil 2.0 Public Beta (gratis, fast beta...)

Jag hittade också mer info här , och där står det bl.a. hur man gör med Ephpod...

Lycka till och berätta hur det gick!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-16 14:35

Försök 1: Lyckades få över 259 låtar av 450. Blev invaild på rest.:(

  • Medlem
  • 2004-01-22 03:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av baath
Installera iTunes och plugga in iPoden i FireWire-porten så dyker den upp i iTunes och i utforskaren som en egen enhet.

Edit: Tog bort lite felaktigheter

Livsfarligt. Klickar man bara vidare raderas alla låtar på iPoden. iTunes kan INTE synca från iPod till iTunes. Testa Anapod istället som jag har för mig klarar precis det.

ja ska radera min dator och då försvinner iTunes och alla låtar och allt, sen när ja har installerat iTunes och allt igen, och när ja pluggar in iPoden så försvinner allt i min iPod eftersom iTunes listan e tom...

går det att lägga in alla låtar som man har i iPoden i den tomma iTunes listan?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-02 19:53
Ursprungligen av mojhoj:

ja ska radera min dator och då försvinner iTunes och alla låtar och allt, sen när ja har installerat iTunes och allt igen, och när ja pluggar in iPoden så försvinner allt i min iPod eftersom iTunes listan e tom...

går det att lägga in alla låtar som man har i iPoden i den tomma iTunes listan?

Stäng av autosynkningen i iTunes istället, precis som Rodin föreslår, så slipper du obehaget när iTunes raderar låtarna på iPoden.

Ursprungligen av Spyder:

Stäng av autosynkningen i iTunes istället, precis som Rodin föreslår, så slipper du obehaget när iTunes raderar låtarna på iPoden.

hur gör man de?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-05 08:16
Ursprungligen av mojhoj:

hur gör man de?

Nu kommer jag inte ihåg riktigt hur jag gjorde (sitter på en annan maskin nu), men jag har för mig att man kan styra det via iPod-ikonen i aktivitetsfältet.

om man går in på ipoden i utforskaren och letar upp music mappen så är det bara att gå in på egenskaper och ta bort "Dold" checkningen så komemr det upp mappar med musik i.. dock ruggig o-ordning

okej, tack men en sak till...

går det föra över musik från iPoden till en tom iTunes lista?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-08 07:56
Ursprungligen av mojhoj:

okej, tack men en sak till...

går det föra över musik från iPoden till en tom iTunes lista?

Inte utan tredjepartsprogram. Jag känner inte till nåt gratis-program, det borde finnas. Själv använder jag Anapod.

andvänder du Anapod på PC? och om du gör de? har du provat om det går att föra över från iPoden till iTunes?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-09 17:43
Ursprungligen av mojhoj:

andvänder du Anapod på PC? och om du gör de? har du provat om det går att föra över från iPoden till iTunes?

Jag kör Anapod för PC, ja. Jag har dock inte testat att föra över direkt till iTunes, och jag är lite osäker på om det går. Det kan krävas en mellanlagring någonstans, eller om någon som är mer kunnig på iTunes vet om man kan föra över direkt till iTunes musikmapp på datorn?

firewire vs USB

Har en generation 2-ipod 20GB som bara har firewire-möjlighet. Behöver en USB-konverter, kan man köpa den som är på apples hemsida fast det står att den bara fungerar på "nya" modeller...?

1
Bevaka tråden