Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tanka MP3:or från PC

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det som jag befarar att man tvingas till att använda iTunes på PC för att kunna tanka ner låtar till minin ? Själv föredrar jag andra MP3 spelare/katalogiserare på PC och skulle önska att dom gick att använda i stället.
Idealet vore ju om minin dök upp som en usb/firewire ansluten hårddisk som man kunde göra drag and drop till. Någon som vet hur det egentligen förhåller sig ?

PS.
Svar av typen iTunes är bäst undanbedes
DS.

Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Är det som jag befarar att man tvingas till att använda iTunes på PC för att kunna tanka ner låtar till minin ? Själv föredrar jag andra MP3 spelare/katalogiserare på PC och skulle önska att dom gick att använda i stället.
Idealet vore ju om minin dök upp som en usb/firewire ansluten hårddisk som man kunde göra drag and drop till. Någon som vet hur det egentligen förhåller sig ?

PS.
Svar av typen iTunes är bäst undanbedes
DS.

Ok så du vill inte använda dig av iTunes? ok det är upp till dig..
Men jag har för mig att Winamp 5 eller vad det nu var har stöd för iPod nu för tiden..
inte sagt att det är just iPod mini men funkar det med en vanlig iPod så borde det kunna funka tycker man.
Om inte annat så ska du se att dom fixar det till du har din lilla juvel;)

Vet inte om det där hjälpte det men jag hoppas att det iaf var något svar som du kan ha nytta av..

MVH: Helmot

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-05 08:18

Anapod stöder även iPod mini.

Ursprungligen av Spyder:

Anapod stöder även iPod mini.

Wow anapod ser verkligen ut att vara det jag efterlyser. Är det någon som har testat hur bra det fungerar i verkliga livet ?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-05 15:38
Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Wow anapod ser verkligen ut att vara det jag efterlyser. Är det någon som har testat hur bra det fungerar i verkliga livet ?

Jag kör den mot min 3G och det fungerar bra. Det är ett par småsaker som jag inte är nöjd med, t.ex:
- uppspelning direkt från iPod sker som streamad data, vilket innebär att det inte går att söka i låtarna
- ändrar man på en id3-tag i Anapod och sedan kopierar låten till hårddisken så följer inte ändringen med. Har inte testat så mycket än, det kanske är jag som gör nåt galet.
- ibland känns den lite buggig, MEN jag har den installerad på två datorer (här på jobbet och hemma) och den ena datorn har den aldrig krånglat på så det är väl lite damm på hårddisken hemma eller nåt...

Några fördelar jag hittat (orkar inte lista allt):
- snabb överföring till iPod. Högerklicka på en fil, välj Skicka till så finns iPoden som ett val.
- support för m3u-spellistor (kanske även fler, men det är det jag använder mest), samma sak där - bara att högerklicka. Dessutom får man ett val att skapa spellista direkt i iPoden efter överföring.

Anapod har också stöd för smarta spellistor, men jag har inte hunnit sätta mig in i det heller än. Har bara haft det i ett par månader än...

Har du fler funderingar är det bara att höra av sig.

iPoden dyker upp som en flyttbar hårddisk, men för att föra över musik måste du ha programvara. Själv har jag testat Ephpod som funkar bra, men jag tycker du ska ge iTunes en chans. Inte minst funktionen med smarta playlists är grymt användbar för att välja vilken musik som ska synkas till iPoden.

Vilket program du än väljer så kan du ju lägga det på iPoden så är det bara att installera när du kommer till en "ny" dator.

Anapod ser intressant ut, men jag orkar inte betala med kort överallt på internet. Finns det inga andra freewares som liknar Anapod?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-03-18 09:14

Jag vet ingenting om Anapod och sådant, däremot läste jag en tre-sidors test av iPod minin där det stod något om att man lätt kunde lägga in låtar på den som en hårddisk (utan program).
Man skulle bara öppna den i utforskaren (eller liknande) och välja "visa dolda filer och mappar" så skulle mapparna komma fram och genom dom skulle du hitta musikmappen och sedan bara dra å släppa musik till den. ska kolla om ja hittar länken igen lite senare. Lycka till!

Ursprungligen av kaveh:

Jag vet ingenting om Anapod och sådant, däremot läste jag en tre-sidors test av iPod minin där det stod något om att man lätt kunde lägga in låtar på den som en hårddisk (utan program).
Man skulle bara öppna den i utforskaren (eller liknande) och välja "visa dolda filer och mappar" så skulle mapparna komma fram och genom dom skulle du hitta musikmappen och sedan bara dra å släppa musik till den. ska kolla om ja hittar länken igen lite senare. Lycka till!

Ja du kan se den och alla filer som ligger på den (när du kör att du ska visa dålda filer).
Och man kan tom. kopiera låtar från ipodmini till dator. Sen försökte jag kopiera en låt till ipoden, inga problem de heller MEN när jag sedan skulle spela den på ipoden så hittade jag den inte

så för mig funkade det inte iaf... nån annan som vet mer kanske ?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-04-29 12:52

Rhythmbox ska ha fått stöd för iPod. Har själv inte provat men det låter väldigt trevligt. Hoppas Muine går samma väg.

Jag tycker att ephpod är helt suverän.prova den vetja!

1
Bevaka tråden