Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ID3-taggar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 10:58

Har läst en del inlägg om vikten av att ha koll på sina taggar etc. Men varför, och hur fixar man till ID3 inställningarna i iTunes? Normalt sett brukar jag döpa om olika spår genom att högerklicka på dem, sen välja Get Info och fylla i artist ect där. Räcker inte det?

/ andy

• Medlem
  • 2004-03-06 10:10
Ursprungligen av Andy..:

Har läst en del inlägg om vikten av att ha koll på sina taggar etc. Men varför, och hur fixar man till ID3 inställningarna i iTunes? Normalt sett brukar jag döpa om olika spår genom att högerklicka på dem, sen välja Get Info och fylla i artist ect där. Räcker inte det?

/ andy

Det är ju mer för att skapa ordning. T.ex om man har ett album, så finns inte tracknumber tagen ifylld, då spelas ju albumet helt galet. Finns en del trevliga program för att fixa till t.ex tracknumbers. ID3X kör jag med. Det är helt okej.

/Slick

• Oregistrerad
  • 2004-03-06 18:06

när du importerar en skiva kan du gå på avancerat-hämta cd-spårnamn och på så sätt slipper du skriva in allt för hand. i preferenses väljer du vilken info som skall tas med.

1
Bevaka tråden