Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kort Hållbarhet !!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Shit ....

Något gick snett numer så visar min iPod bara en mapp med utropstecken, samt bootar om hela tiden. Varken PC eller mac känner igen den så jag kan inte köra iPod updater.

Saker jag testat:

1. reboot med menu+play = rebootar men visar !+mapp

2. Försökt tvinga in den i firewire läge [MENU+PLAY] + [FF+REW] men det meddelande jag får då är "OK to disconnect" och PC+MAC ser den fortfarande inte.

3. Kört "scandisk" [REW+MENU+SELECT+FF] då visar den scandisk bild en kort stund följt av "sad iPod".

Finns det något mer att göra eller återstår bara att skicka in den till Apple ?

  • Medlem
  • 2004-03-15 23:02

Testa med att ladda ipoden med medföljanden laddare.. ibland krävs att man gör det vid uppdatering av programvaran.

Ursprungligen av olleg:

Testa med att ladda ipoden med medföljanden laddare.. ibland krävs att man gör det vid uppdatering av programvaran.

Tack för ditt förslag, tyvärr hjälpte det inte.

Jag har nu listat ut hur det förhåller sig. iPodens programvara flashas inte till ett eeprom el dylikt när man laddar om denna. Nädå, Apple har i all sin vishet bestämt sig för att lägga systemprogramvaran på en partition på disken. (SUCK !)

Så får du en diskcrash så är chansen/risken stor att även systemet ryker. (Det tog 7 dagar efter inköp innan det hände mig)

Detta ter sig ju inte helt opimalt på en bärbar produkt där just disken utsätts för extra påfrestningar. Nåja Apple service är beställd, det blir spännande att se hur lång tid det tar.

martin, har du hört något från apple?

var det en generation 3-spelare?

1
Bevaka tråden