Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Copy controlled???

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-20 12:59

Hej alla Music Lovers...
Har införskaffat Norah Jones senaste CD och vill rippa in den till min iPod. Men iTunes 'ser' den inte!? På CD'n finns det en logo Copy Controlled. Någon som vet hur man bär sig åt för att kunna få in låtarna i iPoden?
Bernt

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-22 09:04

Jag brukar använda dbPowerAmp Music Converter för att rippa skivor, det tar allt...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 10:47

Tydligen inte detta!? Har laddat ner dMC och den sägar bara 'Insert Audio CD..' Men inget händer när jag sätter i skivan?
Om jag startar 'dBpowerAMP Music Converter' och navigerar till CDn syns inga filer? I filhanteraren syns inga wavefiler eller liknande heller. Bara installationsfiler för den 'spelare' som måste användas för att lyssna.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-22 13:58

Ajdå, det verkar vara en tuffing isf. Jag har som sagt inte haft några problem med några kopieringsskyddade skivor (har rippat ett flertal, om inte annat så för att testa skyddet...), men den tekniken går väl också framåt...

På gamla 9x-tiden så fanns det en drivrutin man kunde byta ut så man kunde "se" låtarna som wav-filer på skivan, hade varit smidigt med en motsvarighet på xp.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-26 08:51

Hur har det gått, har du hittat nån lösning?
Annars såg jag en möjlighet, har dock inte kunnat testa själv... i dbPowerAmp Audio CD input, så kan du gå in på Options, välja Audio CD Parameters och där ställa om från No Audio CD Detected till Audio CD. Sen vet jag inte om man måste manuellt mata in varje spår, men det kanske kan vara värt ett försök iaf...

  • Medlem
  • 2004-03-26 09:51

Vet inte hur kopieringsskydden funkar på västerländska skivor, men de otaliga japanska skivor (typ alla) som har Labelgate-skyddet är lätta knäcka. Jag gör så här att jag öppnar Nero Burning Rom och väljer att jag vill bränna en ny Audio CD. Sen stoppar jag i musikskivan i brännaren (den tenderar inte vara lika kinkig som min vanliga CD-läsare) och dra över spåren till "ny skiva". Givetvis enbart de spår som är audio tracks, data tracksen ska inte med. Ibland failar den på ett eller två spår, varvid man får köra trial and error-metoden (dvs. drag n' droppa) tills alla spår kopierats över. Sedan stoppar jag i en CD-RW-skiva och bränner den som audio, stoppar denna i cd-läsaren och låter iTunes hitta info från CDDB för att sedan konvertera till AAC

Jag minns hur glad jag blev när jag insåg att detta trick alltid funkade. Annars hade man suttit med en tom Jpop-spellista i iTunes. Inte så kul.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 14:31

Har inte hittat... (tid för att hålla på med detta) ngn lösning ännu. Skall testa Kiras ide undr helgen.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 18:59

Copy controlled=löst

Hej igen,
Det tog tid, men jag har väntat på en ny brännare. Fick tag på en beg DVD-CD-brännare på tradera till min gamla lap-top. Kopierade den kopieringsskyddade skivan med Nero6 (utan problem) och sedan gick det att rippa problemfritt.
He de'
BGC

1
Bevaka tråden