Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Ipod Mini i USA

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-05 09:22

Nu när förseningen av Mini:n är officiell så börjar i alla fall min hjärna att fundera över andra lämpliga lösningar på att stilla mitt mini-begär!
Jag har vänner som bor i USA och reser fram o tillbaka. Detta tänkte jag uttnytja genom att låta dem köpa en Mini där borta
Det jag undrar är vilka risker eller annat otrevligt som kan komma med att äga en amerikansk inköpt Mini. Finns det några risker, är det jobbigare med program, programvara, måste jag köpa nätadapter? Många frågor, jag är tacksam för alla svar som har med ämnet att göra!

[FONT="Arial Black"]manuel[/FONT]

Inga risker överhuvudtaget - det är samma produkt och den har världsgaranti dessutom.

  • Medlem
  • 2004-03-05 12:09

Det låter skönt. Då ska jag se om jag inte kan lösa mitt begär på detta vis. Bra att veta!

manuel

VART/HUR beställer man från USA??? please, hjälp mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-26 18:31

Du björnström, den där världsgarantin. Behöver man kvitto för att garantin ska gälla? Eller ser dom när den är köpt eller nått via streckkoden eller nått?

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-03-26 22:33

everyme: Skulle nog säga att ebay är det enda alternativet nu efter att Apple kommit på flera kedjor med skeppa till bl.a. Europa.

Jag har ringt till Appple Store i Sthlm och den internationella garantin gäller bara med datorer och INTE iPods... så om du får problem måste du ringa USA.

Ursprungligen av MiniGold:

Jag har ringt till Appple Store i Sthlm och den internationella garantin gäller bara med datorer och INTE iPods... så om du får problem måste du ringa USA.

Då har du blivit felinformerad, eller så försöker de få dig att inte köpa utomlands för det står världsgaranti på iPodens garantipapper...

Jag ska till Kina nu på novemberlovet och tänkte köpa en G4 där. Om den nu skulle strula så kan jag alltså lämna in den hos http://www.kullander.se/ som är Apple Center här i Malmö. Jag blir inte tvungen att skicka iväg den till Kina eller nåt liknande? Kostar bara ca 2200:- i Kina by the way.... förbannade svenska moms.

tacksam för svar

  • Medlem
  • 2004-10-24 20:33
Ursprungligen av h.cewers:

Jag ska till Kina nu på novemberlovet och tänkte köpa en G4 där. Om den nu skulle strula så kan jag alltså lämna in den hos http://www.kullander.se/ som är Apple Center här i Malmö. Jag blir inte tvungen att skicka iväg den till Kina eller nåt liknande? Kostar bara ca 2200:- i Kina by the way.... förbannade svenska moms.

tacksam för svar

Nej du behöver inte skicka den till kina.. Världsgaranti på apples produkter!

ok, då va de som ja trodde... tackar

Beställning från USA.

hmmz, om jag beställer en ipod från usa, kan jag ställa in den på svenskt språk då?

billigt, en ipod g4 40GB kostar 2400:- där med nuvarande USD
mini ipod: 1700:-

www.computerhq.com

ja du kan ställa in svenska menyer i din usashoppade ipod...

ok, bra

sambeställa, någon?:D

Köpte en nyss, hur lång tid kan det ta från usa?

1
Bevaka tråden