Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fixa till sin mp3-samling..

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 16:48

hur fixar man smartast till sin mp3-samling på ca 4000 låtar så att den lätt går att spela på en ipod?
skall man göra "playlists" eller fixa id3-taggar.. och hur skall jag isf gå till väga?

hur har ni andra ipodägare gjort?

ta en dag och fixa alla ID3 taggar. Så gjorde jag och det är riktigt gött nu!

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 17:18

vilket program är smartast för det då?

iTunes. Då vet du att id3-taggarna ser exakt likadana ut på din iPod.
Dessutom så klår ju iTunes det mesta med hästlängder ändå.

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 17:49

måste man sitta o pilla med en låt i taget eller kan man t.ex. ta en skiva åt gången?

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 17:50

Du kan ta en skiva åt gången. Markera bara flera låtar och högerklicka och välj redigera.

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 18:04

Att inte ha korrekt ID-taggar är som att svära i kyrkan!

Ta som regel att alltid ha rätt ID-taggar från början så slipper du få tusentals låtar att fixa efter ett tag.

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 18:27

ok.. då är det bara att sätta sig i morgon och pilla lite då..

anka: jo, jag mäsrkte ju det nu..
när jag körde xp var det inget större behov..

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 18:36

Kan rekommendera MP3 Rage som kan fixa en hel del saker per automatik. Ta en titt på Versiontacker och prova!

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 18:54

Vill passa på att tipsa om att iTunes lyder AppleScript och att det är kanonenkelt
att fixa det mesta med dina ID Taggar med Script...
Här på Doug´s AppleScript
finns det en massa godis i den vägen...och inget kostar det heller.
Ett bra sätt att kolla in vad AppleScript kan göra för dig...och se hur det funkar...

Prova försiktigt bara.... Det är kraftfullt som f...n

//Teeway

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-25 20:30

Jag låter iTunes hämta infon från CDDB innan jag importerar låtarna... För ni piratkopierar väl inte?

Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Jag låter iTunes hämta infon från CDDB innan jag importerar låtarna... För ni piratkopierar väl inte?

Nejdå... aldrig i livet!!!

Ja, vill du inte göra det för hand (och om du ionte skall imortera låtarna från början), rekommenderar jag programmet Tag&Rename . Är inte gratis, men med 30 dagars trial, som räcker för att fixa till alla låtarna på en dag. Shitbra!!

sitter och fixar taggar på 2000 låtar nu....mindre kul

Nu när jag skaffat en större hårddisk och 10mbit så har jag tagit för vana att alltid tagga om alla låtar innan jag lägger in dem i iTunes. Jag har även endast hela album för att få bra struktur och inte en massa lösa låtar. Ett progam som är bra på taggar är AutoTag som letar efter album på en websida som innehåller alla skivor man kan tänka sig. Programmet funkar endast för 20 sparningar, emn kan ju lätt åtgärdas om man kastar preffilen.

• Medlem
  • 2004-04-08 22:42
1
Bevaka tråden