Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod + flygresa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-30 01:35

Hej!
Jag ska till Turkiet snart.

Tänkte bara kolla med er, hur är det med att ha iPoden påslagen på flygplanet under själva resan? Får man det?

Tar upp detta eftersom när jag var på millitärläger så fick vi bestämmt inte ha någon alls sådan utrustning påslagen under resan med ett Hercules II.

Tacksam för svar inom det närmaste dygnet.

MVH / Patrik

Ursprungligen av freeze:

Hej!
Jag ska till Turkiet snart.

Tänkte bara kolla med er, hur är det med att ha iPoden påslagen på flygplanet under själva resan? Får man det?

Tar upp detta eftersom när jag var på millitärläger så fick vi bestämmt inte ha någon alls sådan utrustning påslagen under resan med ett Hercules II.

Tacksam för svar inom det närmaste dygnet.

MVH / Patrik

Har hört lite olika svar på det där. Jag har använt min på flygningar och det är det ingen som klagat på.

Borde väl inte vara någon skillnad på en iPod och en laptop, och de får man ju använda när man är i luften.

Man får ha den igång under hela resan förutom starten och landningen så var det när jag åkte till Frankrike iaf. iTrip tror jag är rätt så förbjudet under hela resan.

Ingen sköt skarpt efter mig när jag lyssnade iaf

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-03-30 17:40

Hej alla!
Tack för svar, då ska jag med gott samvete lyssna som bara den

Tack igen.

Vet inte om det bara är en urban ledgen, men det har sagts att anledningen till att man inte får ha elektronik påslagen är för att flygrädda inte skall känna sig "hotade", låter dock kanske inte så troligt, men det skall aldrig varit problem med påslagen elektronik i flyg. Tänk er bara nu när de delar ut Gameboy Advanced på vissa flygningar!

Ursprungligen av Sigurd:

Vet inte om det bara är en urban ledgen, men det har sagts att anledningen till att man inte får ha elektronik påslagen är för att flygrädda inte skall känna sig "hotade", låter dock kanske inte så troligt, men det skall aldrig varit problem med påslagen elektronik i flyg. Tänk er bara nu när de delar ut Gameboy Advanced på vissa flygningar!

ANledningen till att man inte får ha elektronik påslagen under start och landning är att det absolut inte ska förekomma några störningar i radiotrafiken mellan flygledare och flygare. En annan är också ibland att sakerna kan börja flyga runt inne i kabinen vid en oväntad manöver/händelse. Inte så kul att få en 158g tung iPod, kommande med en fart av 23m/s, i skallen!

Ursprungligen av Hellranger:

ANledningen till att man inte får ha elektronik påslagen under start och landning är att det absolut inte ska förekomma några störningar i radiotrafiken mellan flygledare och flygare. En annan är också ibland att sakerna kan börja flyga runt inne i kabinen vid en oväntad manöver/händelse. Inte så kul att få en 158g tung iPod, kommande med en fart av 23m/s, i skallen!

Då får man ont i huvudet..

Ursprungligen av Hellranger:

ANledningen till att man inte får ha elektronik påslagen under start och landning är att det absolut inte ska förekomma några störningar i radiotrafiken mellan flygledare och flygare. En annan är också ibland att sakerna kan börja flyga runt inne i kabinen vid en oväntad manöver/händelse. Inte så kul att få en 158g tung iPod, kommande med en fart av 23m/s, i skallen!

Främsta anledningen till att de inte vill att man ska t.ex. lyssna på musik (som oftast sker m.h.a. någon "elektronisk utrustning") under start och landning är att om en nödsituation uppstår och man måste förbereda nödlandning, så ska kabinpersonalen fort&enkelt kunna få allas uppmärksamhet, vilket kan vara lite svårt när folk sitter och lyssnar på musik i lurar.

1
Bevaka tråden