Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gick köpet?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Precis som många andra här på forumet så funderar jag på att köpa en ipod mini på eBay. Vet att det är många här på forumet som har gjort det så det skulle vara intressant att veta hur köpet gick.

Skickades paketet som gåva, vilket värde angavs på paketet, åkte ni på tullavgifter? Kanske t.o.m. någon eBay-säljare ni kan tipsa om.

Vore bra att veta hur läget ser ut inför köpet...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-31 16:47
Ursprungligen av oskarrr:

Precis som många andra här på forumet så funderar jag på att köpa en ipod mini på eBay. Vet att det är många här på forumet som har gjort det så det skulle vara intressant att veta hur köpet gick.

Skickades paketet som gåva, vilket värde angavs på paketet, åkte ni på tullavgifter? Kanske t.o.m. någon eBay-säljare ni kan tipsa om.

Vore bra att veta hur läget ser ut inför köpet...

Väntar IVRIGT på min från EBAY. Den ska ha skickats förra veckan, antingen torsdagen eller fredagen. När borde jag få den? Imorrn blir det ungefär 1 vecka.

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Väntar IVRIGT på min från EBAY. Den ska ha skickats förra veckan, antingen torsdagen eller fredagen. När borde jag få den? Imorrn blir det ungefär 1 vecka.

Hälsningar
Raptor

Vad skickades den med?
Jag kan tracka mitt paket..

Hoppas du får den imorrn..

Mitt paket:
"Your item left the United States from KENNEDY AMC at 8:20 am on March 31, 2004"

  • Medlem
  • 2004-03-31 20:35

Aborre: Skickar han med USPS?

Ursprungligen av Kira:

Aborre: Skickar han med USPS?

Jepp det gör han.

Måste väl finnas någon som kan berätta?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-01 14:59

hmm, ja, min blåa e betald nu, väntar på att den ska skickas iväg, kommer med mer info snart..

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 21:14
Ursprungligen av kaveh:

hmm, ja, min blåa e betald nu, väntar på att den ska skickas iväg, kommer med mer info snart..

Du kira, har du fått din ännu? Väntar på att jag ska få min och att du ska få din:)

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-04-01 21:47
Ursprungligen av Raptor:

Du kira, har du fått din ännu? Väntar på att jag ska få min och att du ska få din:)

Hälsningar
Raptor

Nope, det står stilla. Mejlade och bad om trackingnumret idag. Hoppas han svarar, för om den inte kommit imorgon väntar en lång helg

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 21:26
Ursprungligen av kaveh:

hmm, ja, min blåa e betald nu, väntar på att den ska skickas iväg, kommer med mer info snart..

Var köpte du den?

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-01 22:05
Ursprungligen av Raptor:

Var köpte du den?

Hälsningar
Raptor

ja köpte den genom ebay, han ska skicka den idag som "gift" med USPS Global Express mail (ems) och sätta värdet till $50, så får vi se hur det går..

Kira, när skickades din och hur?

Och raptor, hur går det med din lilla grejj?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-01 22:46
Ursprungligen av kaveh:

ja köpte den genom ebay, han ska skicka den idag som "gift" med USPS Global Express mail (ems) och sätta värdet till $50, så får vi se hur det går..

Kira, när skickades din och hur?

Och raptor, hur går det med din lilla grejj?

Vad hette din säljare? min hette mesadler (Max sadler). Min ska ha skickats förra veckan torsdagen eller fredagen, när borde jag få den?
Hur mycket gick din på kaveh?

Ja kira, när skickades din ?=)

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-04-01 23:30
Ursprungligen av Raptor:

Vad hette din säljare? min hette mesadler (Max sadler). Min ska ha skickats förra veckan torsdagen eller fredagen, när borde jag få den?
Hur mycket gick din på kaveh?

Ja kira, när skickades din ?=)

Hälsningar
Raptor

Vet inte exakt när han skickade, men för 10 dagar sedan är inte omöjligt. Vanligtvis brukar små saker komma fram på 3 dagar, men minin är inte så mini i sin kartong, hehe. Min säljare hette jordofilm. Han sålt flera iPod mini och köparna har lämnat positiv feedback, så det är nog inga problem tror jag. Får vi hoppas, iaf...

jag får min mini (eg. två stycken) på måndag en kompis som har varit i USAt...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 10:46
Ursprungligen av Kira:

Vet inte exakt när han skickade, men för 10 dagar sedan är inte omöjligt. Vanligtvis brukar små saker komma fram på 3 dagar, men minin är inte så mini i sin kartong, hehe. Min säljare hette jordofilm. Han sålt flera iPod mini och köparna har lämnat positiv feedback, så det är nog inga problem tror jag. Får vi hoppas, iaf...

du har alltså fått din Ipod mini

  • Medlem
  • 2004-04-02 12:12
Ursprungligen av Archduk3:

du har alltså fått din Ipod mini

Öh, nej. Vad menar du?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 14:07
Ursprungligen av Kira:

Öh, nej. Vad menar du?

Ännu än dag kira, något roligt vid brevlådan denna fredag?=)
Min slutade på 320 USD. fick pröjsa 12 för paypal och dessutom 12 för försäkring och 31 för shipping.

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Min slutade på 320 USD. fick pröjsa 12 för paypal och dessutom 12 för försäkring och 31 för shipping.

Det är just det där som gör att jag blir osäker. 375 dollar är ju runt 2900:- vilket ju är det man får betala för en ipod 15 gb . . . och då förutsätter det att du inte åker på några tullavgifter. Är verkligen en mini värd att betala lika mycket för?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 16:40
Ursprungligen av oskarrr:

Det är just det där som gör att jag blir osäker. 375 dollar är ju runt 2900:- vilket ju är det man får betala för en ipod 15 gb . . . och då förutsätter det att du inte åker på några tullavgifter. Är verkligen en mini värd att betala lika mycket för?

oskarrr, jag får en ipod 15 gb från applestore för 2700 SEK för att jag är student.
I värsta fall kan jag sälja ipod mini'n för 3200 SEK, har frågat två säljare, en hade 7 st och de försvann direkt för 3200 kr, och en hade 5 st och samma för honom.
Får väl tänka på saken, annars säljer jag mini'n och köper en 15gb.

Anledningen till varför jag vill ha en mini och inte en vanlig 3G ipod är för att många som redan har en 3G ipod hemskt gärna vill sälja sin 3G för en mini. Vill inte ångra mig!
O så plus så har man den 4 månader före än de flesta:)

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-04-02 15:53
Ursprungligen av Raptor:

Ännu än dag kira, något roligt vid brevlådan denna fredag?=)
Min slutade på 320 USD. fick pröjsa 12 för paypal och dessutom 12 för försäkring och 31 för shipping.

Hälsningar
Raptor

Heh, lika illa idag är jag är rädd. Vågade ändå ringa och beställa en iBook från Apple Store idag. Så när poden väl kommer åker den ut på försäljning.
Samma tillstånd för dig än? Kom på att det tog runt 10 dagar för en gamecube skickad med USPS att nå mig. Så än så länge är det inget onormalt. Får vi hoppas.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-02 16:36
Ursprungligen av Kira:

Heh, lika illa idag är jag är rädd. Vågade ändå ringa och beställa en iBook från Apple Store idag. Så när poden väl kommer åker den ut på försäljning.
Samma tillstånd för dig än? Kom på att det tog runt 10 dagar för en gamecube skickad med USPS att nå mig. Så än så länge är det inget onormalt. Får vi hoppas.

AH, skönt att du nämner det där med gamecuben. Har letat efter någon med erfarenhet med beställningar från USA. Samma för mig, inget i min brevlåda heller.

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-04-03 11:06

Det här var kul för mig, fick mail from säljaren och han sa att han fick tillbaka den ipod som skulle skickas till mig, och att han skickar den denna helg.
Nu måste jag vänta till näst nästa vecka för att posten har stängt på torsdag och fredag. Fint va??????????????????

Ursprungligen av Raptor:

Det här var kul för mig, fick mail from säljaren och han sa att han fick tillbaka den ipod som skulle skickas till mig, och att han skickar den denna helg.
Nu måste jag vänta till näst nästa vecka för att posten har stängt på torsdag och fredag. Fint va??????????????????

Vad menar du? Skickade posten tillbaka den?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-03 18:13
Ursprungligen av Aborre:

Vad menar du? Skickade posten tillbaka den?

Antingen posten eller så var det deras post (USPS) som skickade tillbaka den:(
Jävla skit! Jag är så jävla sur så d inte är sant.

Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Antingen posten eller så var det deras post (USPS) som skickade tillbaka den:(
Jävla skit! Jag är så jävla sur så d inte är sant.

Raptor

Men alltså varför skickade de tillbaka den? .. Hehe, verkar helskumt..

  • Oregistrerad
  • 2004-04-03 20:13
Ursprungligen av Aborre:

Men alltså varför skickade de tillbaka den? .. Hehe, verkar helskumt..

Vet ej, han sa att det var problem med tullen.
Vettefan!

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 11:39

Kira och kaveh, några nyheter? Har ni fått mini'n ännu?

Hälsningar
Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-04-06 22:14
Ursprungligen av Aborre:

Men alltså varför skickade de tillbaka den? .. Hehe, verkar helskumt..

Jag vet nu varför min skickades tillbaka. Det är för att jag ville ha den som fan:)
Det brukar hända sånna sjuka grejjer.
Ju mer jag vill ha nånting, desto mindre är chansen att jag får den
Jag var inne på apple's hemsida varje dag (även flera gånger per dag) och även deras andra internationella siter som tysklands, frankrikes osv... och plötsligt en dag så hittar jag på den tyska hemsidan, DELAYED IN EUROPE UNTIL JULY. Jag ville ha den så mycket, att jag sabbade för hela europa=). För jag vet, om jag väntar till juli, så kommer jag inte vilja ha den lika mycket som när den skulle släppas i april, och då finns den ju .
HAHA

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-01 23:02

min hette khali nånting, och auktionen slutade på $356,
vad kostade din då? och vet du vilken service den skickades med? på www.usps.com an du se de olika frakttiderna för olika services (om den nu skickades med usps)
sov gott //Kaveh

Nu kommer jag ställa x antal (dumma) frågor. Är du lättiriterad, sluta läs NU.

Jag håller på att bli galen. Jag verkligen MÅSTE ha ipod mini;n INNAN juni. Jag är 17 år och har därför inget eget.. ehm.. kortnummer (som jag antar att man måste ha för att beställa via ebay??). Jag har varit inne på ebay.com och kommit fram till att jag verkligen inte fattar ett shit. Vad jag förstår så har folk beställt därifrån, och jag undrar:

- Hur FAN gör man??

- Vad är pay-pal? (eller vad fan det heter)

- Hur vet man att säljaren inte är en "bluff" som bara bryr sig om pengarna?

- Jag är beredd att betala högst 3 200 svenska kronor. Är det för lite/ mycket?

gah, det här känns jobbigt. hjälp.

Bevaka tråden