Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes på svenska

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-04 16:08

Kör för tillfället iTunes på engelska i Windows, men såg nyss att apple har en svensk version för nedladdning. Om jag inte vill förlora t.ex. mitt bibliotek av låtar och playlists mm. hur ska jag då bära mig åt för att få in den svenska verren? Avinstallera den engelska eller helt sonika bara installera över med den svenska?

Någon som vet mer?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-05 11:21

kanske...

Ursprungligen av Kira:

Kör för tillfället iTunes på engelska i Windows, men såg nyss att apple har en svensk version för nedladdning. Om jag inte vill förlora t.ex. mitt bibliotek av låtar och playlists mm. hur ska jag då bära mig åt för att få in den svenska verren? Avinstallera den engelska eller helt sonika bara installera över med den svenska?

Någon som vet mer?

Jag kan tänka mig att det räcker att du bara installerar iTunes rakt över det gamla. Men för säkerhets skull så kan du göra en backup av din gamla iTunes.
En annan väg är att leta upp filen för playlist och dina låtar.

Jonas Thornander
sanojfilm.se

  • Medlem
  • 2004-04-05 16:54

Man var visst tvungen att ta bort allt för att lägga in det igen. Funkade fint.

Nu är det bara en sak jag undrar; vad heter de smarta spellistorna på svenska? Jag menar de standardlistor som är med från början. Jag har de gamla engelska namnen kvar (My Top Rated, Recently Played och Top 25 Most Played).

Någon med svenskt iTunes borde kunna kolla upp det här ganska snabbt. tack på förhand

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-05 16:58

namn

Ursprungligen av Kira:

Någon med svenskt iTunes borde kunna kolla upp det här ganska snabbt. tack på förhand

Senast spelade och högsta betyg, 25 mest spelade.

Jonas

  • Medlem
  • 2004-04-05 17:00

Okej, rätt rak översättning med andra ord. Tack så mycket

Ursprungligen av darijo:

en liten fråga.... varför vill man ha svensk version? jag är alergic mot alla program på svenska, jag har även engelska i telefonen och iPoden..

Håller med, jag ställde in engelska på ipoden direkt när jag fick den. Min mobil är också inställd med engelsk språk, kör även w2k på engelska. Alla program för den delen också, enda sen jag provade den svenska versionen av photoshop så har jag mardrömmar...

  • Medlem
  • 2004-04-07 10:25

Cause swedish is damn cool.

Eva och Adam pratade svenska i paradiset!

  • Medlem
  • 2004-04-07 16:34

darijo: heh... Om det nu fanns ett paradis så inte var det svenska de snackade iaf

  • Medlem
  • 2004-04-07 23:05

Det är en gammal grej man trodde på under 1700-talet i vissa kretsar. Man tyckte svenskan var så vacker och att Sverige var så betydelsefullt att t.o.m. Adam och Eva snackade vårt ädla språk i Edens lustgård

1
Bevaka tråden