Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudet hackar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-30 14:37

Hej!
När jag lyssnar på musik i Itunes lr Quicktime så hackar det jättemycket. Det har vart så så länge jag kan komma ihåg..
Någon som har nån lösning?

Här är ett exempel på hur det låter: www.cqr.nu/jkoggdal/ljudfel.mp3

///Johannes

Jag hade samma besvär för ett tag sen (då iTunes för Windows var sprillans nytt). Det hackade bara på mitt SBLive!-ljudkort, och inte på det inbyggda (VIA AC97-nånting). Löste sig då jag drog ner "hardware acceleration" ett snäpp eller två (den finns nånstans under kontrollpanelen, om man rotar sig fram till properties för ljudkortet). Då försvann hackandet, och det märktes ingen som helst skillnad i datorprestanda för att jag minskat hårdvaruaccelerationen.
Sen dess har jag nog installerat nyare versioner av alla inblandade bitar (iTunes, QuickTime, DirectX och ljudkortsdrivrutiner), och numera kan jag köra på "full fart" utan problem.

• Oregistrerad
  • 2004-04-08 12:49
Ursprungligen av Stäck:

Jag hade samma besvär för ett tag sen (då iTunes för Windows var sprillans nytt). Det hackade bara på mitt SBLive!-ljudkort, och inte på det inbyggda (VIA AC97-nånting). Löste sig då jag drog ner "hardware acceleration" ett snäpp eller två (den finns nånstans under kontrollpanelen, om man rotar sig fram till properties för ljudkortet). Då försvann hackandet, och det märktes ingen som helst skillnad i datorprestanda för att jag minskat hårdvaruaccelerationen.
Sen dess har jag nog installerat nyare versioner av alla inblandade bitar (iTunes, QuickTime, DirectX och ljudkortsdrivrutiner), och numera kan jag köra på "full fart" utan problem.

Okej, tack! Det här verkar vara ett skumt problem.. jag letade bara runt lite i inställningarna för att hitta hårdvaruaccelerationen, men hittade den inte.. jag ändrade ingenting, och så testar jag igen i iTunes och så plötsligt funkar d... riktigt skumt.. men men, huvudsaken är ju att d funkar nu iaf
tack så mycket! du fick mig iaf att leta lite i inställningarna (som tydligen verkade hjälpa då ju )

Jag har exakt samma problem i iTunes på min PC. Ljudet hackar när man gör annat mer eller mindre processorintensivt medans musiken spelar i bakgrunden.

Testade ert tips på att sänka ljudaccelerationen. Jag gjorde det i konfigurationsprogrammet för Direct X som man kommer åt genom Start / Kör / dxdiag *enter*. Det gjorde bara problemet ännu värre. Ett enkelt test är att minimera och maximera itunesfönstret, samt att flytta runt andra fönster på skärmen snabbt. Då upplever åtminstone jag hack i ljudet.

Nu ska jag testa olika accelerationsinställningar och se vad som funkar bäst. Skriv gärna i tråden om ni har tips!

Jag fick samma problem med att det hackade. Mitt problem uppstod när jag tog bort en massa filer från datorn. jag prövade då att instalera om Itunes, men det hjälpte inte. någon som kan tippsa mig hur jag fixar problemet?

jag har inte använt itunes tidigare. jag lägger över mina låtar till ipoden genom anapod och tänkte jag skulle bara lyssna på låtarna genom itunes på skoj. (alla ligger inte på datorn nu) men det låter ju jävligt! hackar hela tiden. nu har jag kollat hardware-acceleration.. på både sound 1 o 2. ingen skillnad alls. tacka vet jag winamp.

1
Bevaka tråden