Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

På väg till USA

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-04-09 22:21

Jag sticker till USA den 14:e April och har naturligtvis lovat några kompisar att köpa iPod minis med hem till Sverige.

Det verkar ha varit en strykande åtgång på dessa i USA och jag har tidigare i detta forum läst rapporter om att folk inte lyckats få tag i dem. Hur ser läget ut nu? Har Apple kommit ikapp efterfrågan ännu?

Jag kommer passera b.l.a New York, San Fransisco och Los Angeles.

mvh

  • Medlem
  • 2004-04-09 23:48

Ska du bemöda dig med att bära massa kartonger genom tull och passkontroller? Skicka hellre dem från USA.

Du kanske inte kommer hitta minis överallt, men den som söker skola finna.

  • Medlem
  • 2004-04-10 15:47
Ursprungligen av Kira:

Ska du bemöda dig med att bära massa kartonger genom tull och passkontroller? Skicka hellre dem från USA.

Du kanske inte kommer hitta minis överallt, men den som söker skola finna.

Jag sparar bara Garantibevisen och kastar kartongerna, sedan placerar jag iPodarna i olika väskor, borde bättra på mina chanser att få igenom dem utan strafftull.

  • Medlem
  • 2004-04-16 01:17

Update

Var precis på Applestore i New York =( Slutsålda över hela USA, beräknas komma in nya om fem veckor!!!!! (långt efter att jag kommit hem).

Någon som har några tips på var jag kan få tag i en i andra hand???!

  • Medlem
  • 2004-04-18 19:37
Ursprungligen av dot:

Var precis på Applestore i New York =( Slutsålda över hela USA, beräknas komma in nya om fem veckor!!!!! (långt efter att jag kommit hem).

Någon som har några tips på var jag kan få tag i en i andra hand???!

VAA 5 veckor
jag som ska dit om 2... säg till om du hittar i nån annan affär i NY

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-04-16 07:55

Seriöst? 5 veckor? Det är vansinne helt utan motstycke:D

  • Oregistrerad
  • 2004-04-17 17:41

Är oxå i N Y, var inne på compusa igår och de sa att leveransen på minis skulle komma in om två veckor, ni som skall ta hem från usa och åker via amsterdam bör ta det försiktigt, de är väldigt på där, åker ni via frankfurt är det relativt lugnt. Varför det är så kan jag inte svara på.
Åkesson

Om ni inte vill vänta 5 veckor, så kan ni köpa en på eBay.
Dom som säljer sina iPod minis till hela världen är dyra, men om ni köper ifrån en kille som bara säljer till köpare i Usa så kan ni komma undan med ca 300 dolllar.
Lycka till.

  • Medlem
  • 2004-04-22 00:56

Nu är jag på Apple Store i San Francisco, CA. Samma dystra besked här Minst två veckor säger dom (personligen tror jag minst två månader, eller mer) Hypen är helt sjuk - ALLA vill ha en.

mvh

/dot

  • Medlem
  • 2004-04-26 16:57

Ingen som vet någon affär i New York City där man kan få ta på en mini inom 1-2 veckor?

  • Medlem
  • 2004-04-27 21:07

Nu är Jag på Apple Store i San Diego i södra Californien. Minst 6 veckor (!) är beskedet här.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-15 13:36

Nån som vet hur läget på ipod-mini-fronten är i USA nu?? Helst San Fran med omnejd.

  • Medlem
  • 2004-05-15 14:44

Jag var på Apple Store i New York (SoHo) i förra veckan... hade en jävla tur, de hade precis fått in ett lager med alla färger så jag köpte en där. Dom sa att dom antagligen blir slutsålda på några timmar. Så man måste ha tur om man ska få tag på en mini nu.

Och lita inte på att de säger 6 veckor innan nästa leverans. Det verkar som att dom inte har någon anning alls om när de får in några så de kan mycket väl komma när som helst, fast i små kvantiteter.

det är fan helt sjukt...varför vill alla ha en mini den är ju inte ens liten och kostar typ lika mycket som en 15gb...jag fattar inget...hehe visst att de har andra färger än vanliga podden men varför?

  • Medlem
  • 2004-05-15 16:53
Ursprungligen av Kellogs:

det är fan helt sjukt...varför vill alla ha en mini den är ju inte ens liten och kostar typ lika mycket som en 15gb...jag fattar inget...hehe visst att de har andra färger än vanliga podden men varför?

Jo den är liten! På pappret kanske det inte verkar så men har du hållt i en mini så tycker man att den stora är för klumpig. Iaf vad jag tycker. 4GB räcker dessutom för mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 14:07
Ursprungligen av andyp:

Jag var på Apple Store i New York (SoHo) i förra veckan... hade en jävla tur, de hade precis fått in ett lager med alla färger så jag köpte en där. Dom sa att dom antagligen blir slutsålda på några timmar. Så man måste ha tur om man ska få tag på en mini nu.

Och lita inte på att de säger 6 veckor innan nästa leverans. Det verkar som att dom inte har någon anning alls om när de får in några så de kan mycket väl komma när som helst, fast i små kvantiteter.

Lucky man....

Ursprungligen av andyp:

Jag var på Apple Store i New York (SoHo) i förra veckan... hade en jävla tur, de hade precis fått in ett lager med alla färger så jag köpte en där. Dom sa att dom antagligen blir slutsålda på några timmar. Så man måste ha tur om man ska få tag på en mini nu.

Och lita inte på att de säger 6 veckor innan nästa leverans. Det verkar som att dom inte har någon anning alls om när de får in några så de kan mycket väl komma när som helst, fast i små kvantiteter.

Låter lite konstigt, eftersom alla apple affärer har en väntelista på iPod minis. Kanske dom har ett par som dom har reserverat för att ha i butiken?
Grattis i alla fall till att du fick en.

  • Medlem
  • 2004-05-25 22:38
Ursprungligen av Mats Börjesson:

Låter lite konstigt, eftersom alla apple affärer har en väntelista på iPod minis. Kanske dom har ett par som dom har reserverat för att ha i butiken?
Grattis i alla fall till att du fick en.

Jag frågade om dom hade någon reservationslista man kunde skriva upp sig på men dom sa att de inte hade det för det var så många som skrev upp sig men som inte kom och köpte när dom väl fick in. Kanske olika bland olika apple stores.

de finns i rosa! det är mitt svar

Det låter som att man kommer få jaga alltså... Åker till SF 14Juni NYC 5Juli Men lita på att jag kommer jaga HÅRT!!!

/apan

Ursprungligen av schmuck:

Det låter som att man kommer få jaga alltså... Åker till SF 14Juni NYC 5Juli Men lita på att jag kommer jaga HÅRT!!!

/apan

Du kan ringa och kolla om du kan sätta upp dig på väntelistan?

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Du kan ringa och kolla om du kan sätta upp dig på väntelistan?

ja, jag ska helt klart kolla upp det!!
Skulle kännas rätt kass att komma tillbaks till arlanda utan en rosa liten player i handen!!!

/le big fat mönkey

1
Bevaka tråden