Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på iPod mini

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 21:11

Hej,

Läste runt lite i dagarna och det verkar som om det finns mindre fel på ljudet på lillen. Någon som har erfarenheter kring detta? Uppskattar alla svar, eftersom jag tänkte inhandla en sådan i USA. Man kanske skall vänta någon månad tills detta är avhjälpt i produktionen??

/Martin
ansvarig MusikTorget

Det går på garantin om du råkar få felet, men hittills är det bara några få som märkt av det.

Vad skulle de vara för fel i sådan fall? Iget märkbart på min i alla fall.=)

  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 11:45

Jag har råkat läsa lite på några amerikanska Mac-siter. Somliga är inte riktigt kloka. De tillbringar avgjort för mycket tid på ryktessiter, bygger tvärsäkra uttalanden på luft, det vill säga några få klagomål i en produktion av tusenden och åter tusenden. Detta utesluter ju inte att något kan vara fel, men... Allmänt tror jag Apple skulle vinna på att vara lite mer offensiva med information och pressmeddelanden. När tystnad råder, går folk loss in absurdum.

Ursprungligen av Sigurd:

Vad skulle de vara för fel i sådan fall? Iget märkbart på min i alla fall.=)

Ett skarapandeljud, vilket oftast förekommer om du har glapp i hörlurssladden. Läs lite allmän infå på iPodLounge eller hos oss på musiktorget.se

/Martin

Fast på iPodLounge har en del folk rapporterat detta. Jag vet att det gäller på garantin, men som det har hittills varit med Apple, så är man inte speciallt snabb med att reparera och återlämna varan. Det kan ta allt från 2-3 veckor upp till 2 månader enligt min erfarenhet.

Även om felet är litet så försämrar det ju ljudet. Dessutom om det är fel på en kontakt vid kretskortet, så kommer felet visa sig i nog ett stort antal med tide, eller?

Jag orkar bara helt enkelt inte köpa och sedan hålla på och skicka tillbaka för reparation. Det är bara så tidskrävande och jobbigt.

/Martin
ansvarig MusikTorget.se

  • Oregistrerad
  • 2004-04-14 14:28
Ursprungligen av IPODwish:

Fast på iPodLounge har en del folk rapporterat detta. Jag vet att det gäller på garantin, men som det har hittills varit med Apple, så är man inte speciallt snabb med att reparera och återlämna varan. Det kan ta allt från 2-3 veckor upp till 2 månader enligt min erfarenhet.

Även om felet är litet så försämrar det ju ljudet. Dessutom om det är fel på en kontakt vid kretskortet, så kommer felet visa sig i nog ett stort antal med tide, eller?

Jag orkar bara helt enkelt inte köpa och sedan hålla på och skicka tillbaka för reparation. Det är bara så tidskrävande och jobbigt.

/Martin
ansvarig MusikTorget.se

Jag håller med dig. Vi får hoppas det klarnar och åtgärdas snabbt.

Johan

1
Bevaka tråden