Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPod mini

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-04-21 23:18

Hej,

Jag har en iPod mini som fram till nyligen har fungerat mycket bra.

Nu har något dock börjat knasa...
Förra veckan låste sig iPoden när jag körde bil upp till Norrland. Det var omöjligt att få den att stänga av sig så jag fick vänta tills batteriet hade tagit slut. Efter det kunde jag ladda upp iPoden igen och använda den som vanligt.

Idag hände det igen. Hela iPoden låste sig utan möjlighet att låsa upp den. Dessutom har det uppstått ett j*kligt irriterande streck över hela displayen. Det kom idag och ser ut ungefär som att en hel rad med pixlar har slutat fungera.

Vad kan jag göra?
Svar mottages tacksamt!

// Rasmus

• Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-21 23:42

Hej rasmus!
med displayen kan ja inte hjälpa dig tyvärr, däremot så har min mini åxå låst sig några ggr, de har typ allas! de ja gör e att starta om den helt enkelt, bara dra på och av hold switchen och håll inne menu och select knappen samtidigt i typ 5 sek så visas apple loggan och du kan starta den normalt igen.
hoppas de hjälper
Kaveh

Haha, läs instruktionsboken och starta bara om den. Hold-knappen på och av och håll sedan in menu- och selectknappen samtidigt så startar den om...

• Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-22 17:31

om displayen har slutat fungera (delvis) kan du åxå bara skicka in den. de borde gå på garantin..

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2004-04-22 23:45
Ursprungligen av kaveh:

om displayen har slutat fungera (delvis) kan du åxå bara skicka in den. de borde gå på garantin..

Eller hur? Det är ju världsomfattande garanti på iPoden så det borde väl inte vara några problem att kontakta Apple Sverige angående detta?

• Oregistrerad
  • 2004-04-23 01:25
Ursprungligen av Rasmus:

Eller hur? Det är ju världsomfattande garanti på iPoden så det borde väl inte vara några problem att kontakta Apple Sverige angående detta?

Jag ringde Apple i Sverige och registrerade min ipod mini. Garantin börjar att gälla från det att jag köpte den (25 mars) och ett år framåt (har ej kvitto, därför ringde jag dom).
Gör ni samma sak, registrera mini'n men en sak, ni kan inte skicka in den för reparation förrän den har lanserats i Sverige, men support kan ni få.

Hälsningar
Raptor

Ursprungligen av Raptor:

Jag ringde Apple i Sverige och registrerade min ipod mini. Garantin börjar att gälla från det att jag köpte den (25 mars) och ett år framåt (har ej kvitto, därför ringde jag dom).
Gör ni samma sak, registrera mini'n men en sak, ni kan inte skicka in den för reparation förrän den har lanserats i Sverige, men support kan ni få.

Hälsningar
Raptor

SÅ du menar att du ringde och sa nåt i stil med "Hej jag har köpt en ipod mini på eBay" och sedan angav något slags nummer från garantin?

• Oregistrerad
  • 2004-04-25 03:02

Jag undrar också hur det fungerade eftersom jag inte heller har något kvitto efter köp på eBay? Uppger man bara serienumret?

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2004-04-27 20:18

Raptor,

Skulle du vilja förklara lite närmare hur du gjorde när du registerade din iPod?
Har precis fått min Mini så jag vill gärna att garantin ska funka om det skulle hända något.

/Lars

• Oregistrerad
  • 2004-04-27 22:30
Ursprungligen av Zip_THN:

Raptor,

Skulle du vilja förklara lite närmare hur du gjorde när du registerade din iPod?
Har precis fått min Mini så jag vill gärna att garantin ska funka om det skulle hända något.

/Lars

Vet ej om det räcker så som kaveh beskrev (tror nog det gör), men jag ringde till apples tekniska support, och sa att jag köpt en mini från USA, supportern berättade lite om vad som gällde o annat, sedan lämnade jag minin's SERIEnr, och då förklarade hon att garantin börjar att gälla från det att jag köpt den från USA.

Hälsningar
Raptor

• Medlem
  • Halmstad
  • 2004-04-27 21:15

själv så gick jag bara in på apple.se och registrerade den därigenom. borde väl räcka?

• Oregistrerad
  • 2004-04-29 15:19

bör man köpa en ipod över huvetaget??

Hej alla!
Har funderat ett bra tag nu på att köpa en ipod, eller ipodmini, men jag börjar ju tveka eftersom ni alla verkar ha sånna problem med dom!
Bör man köpa en ipod över huvetaget, eller ska man välja någon annan spelare? :rolleyes:
skulle vilja ha råd från nån klok en därute.. hoppas på svar snart.

Ursprungligen av ina:

Hej alla!
Har funderat ett bra tag nu på att köpa en ipod, eller ipodmini, men jag börjar ju tveka eftersom ni alla verkar ha sånna problem med dom!
Bör man köpa en ipod över huvetaget, eller ska man välja någon annan spelare? :rolleyes:
skulle vilja ha råd från nån klok en därute.. hoppas på svar snart.

Köp en det är det bästa jag någonsin gjort. Det finns ingen bättre spelare på marknaden. iPod är snygg och lättanvänd...(oftast)

Det är inte så konstigt om ngn får problem med sin iPod eftersom det har gjorts åtskilliga tusen av dem, och några iPoddar blir nog nog knepiga men applesupport är vänliga och tillmötesgående..

1
Bevaka tråden