Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod till ipod?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-14 10:28

Går det att få över musik från en ipod till en annan?Om ja, hur?

/R

Det verkar inte gå, tyvärr. Men du kan ju alltid använda tex. iPod viewer och föra över låtarna till datorn (som filer då). Sen använder du iTunes för att skicka över dem till till den andra iPoden.

/Kristofer

• Oregistrerad
  • 2004-03-14 19:00

Tack för tipset. Min kompis har en ipod som är inställd för pc. Jag har mac. Tror du att det funkar ändå?

Så vitt jag vet kan man "växelvis" koppla iPoden till mac eller pc (har bara kört min mot mac så jag kan inte garantera!). Men tänk på att ipodviewer endast finns till mac, så använd din dator till att tanka över musiken då.
Möjligt att det finns något liknande program för pc men det vet jag tyvärr inte.

/Kristofer

• Medlem
  • 2004-03-14 23:18

Kan garantera att det går att koppla iPoden växelvis mellan Mac och den där andra datorn. Men det krävs att iPoden är formaterad för den där andra datorn.

• Oregistrerad
  • 2004-03-15 00:07

Men om jag formaterar min ipod (som idag är inställd för mac) till windows förlorar jag väll innehållet på den?

Japp då försvinner innehållet , men du kan ju ta din kompis Windows formaterade iPod till macen...och kopiera det du ska ha...

• Oregistrerad
  • 2004-03-25 16:00
Ursprungligen av Richard:

Går det att få över musik från en ipod till en annan?Om ja, hur?

/R

Precis som macgunde sa så kan du ju alltså ta din "Pc iPod" och koppla in den i din polares mac, där den dyker upp som en extern hårddisk.

(OBS, den dyker även upp i iTunes om du har det igång, och då kommer du får en fråga som ungefär lyder: "vill du radera all musik och ersätta med musiken i detta bibliotek" Svara nej då såklart )

Sen är det bara att skapa en mapp i iPoden där du sedan kopierar över den musik eller de filerna du vill ha. Sedan tar du och kopplar in den i din burk och kopierar över grejerna till håddisken, ligger in musiken i iTunes och tada!
Du har fört över musiken, dock lite omständigt med ändå!

//Chrille

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-25 16:43
Ursprungligen av Stonedale:

Sen är det bara att skapa en mapp i iPoden där du sedan kopierar över den musik eller de filerna du vill ha. Sedan tar du och kopplar in den i din burk och kopierar över grejerna till håddisken, ligger in musiken i iTunes och tada!
Du har fört över musiken, dock lite omständigt med ändå!

Nej, nej, använd iTunes! Stäng av autosynkningen istället (livsfarlig sak), och dra över de låtar du vill ha från iTunesbiblioteket till din iPod. Bra mycket snabbare och enklare!

• Oregistrerad
  • 2004-03-26 08:38
Ursprungligen av Spyder:

Nej, nej, använd iTunes! Stäng av autosynkningen istället (livsfarlig sak), och dra över de låtar du vill ha från iTunesbiblioteket till din iPod. Bra mycket snabbare och enklare!

Där sa du nåt!
har jag inte tänkt på.. har inte autosynkning på, är som sagt livsfarligt, men jag har inte tänkt på att det bara är att dra över.. Smart smart..=D

//Chrille

Sa... hur stanger man av autosynkroniseringen?

/Heidi -en iPod Rookie

• Oregistrerad
  • 2004-04-23 11:36
Ursprungligen av heidigreijer:

/Heidi -en iPod Rookie

finns en liten ipodknapp i högra hörnet som är options, där slår du av det

//C

Ursprungligen av heidigreijer:

/Heidi -en iPod Rookie

Ipod alternativ, sen kryssa i "Manuell hantering av filer och spellistor" eller nåt liknande.

1
Bevaka tråden