Jag tänkte på det här med att PtS har förbjudit försäljningen av FM-sändare i Sverige helt plötsligt efter att intresset för dessa ökat lavinartat. Men så tänkte jag så här, PtS är ju en myndighet som lyder under folket i sann demokratisk anda. Om det finns ett folkligt mandat som tycker att FM-sändare med begränsad räckvid borde vara tillåtna för personligt bruk borde det väl gå att få en sådan här sak ändrad? För det kan väl inte vara så att det sitter folk på en myndighet och bestämmer saker enligt egen förmåga utan att besluten är förankrade hos folket?
Min idé: Man författar ett brev där man beskriver användningsområdet för FM-sändare, typ iTrip och sedan bakgrunden till vad som har hänt att PtS ena sekunden tyckte att det var okej att sälja dom, men sedan drog in dom och att en stor del av folket i demokratin Sverige faktiskt gärna ser att dessa blir lagliga.
Exempelvis gör man en hemsida där folk kan "skriva under", sedan skickar man ut info om detta till dels PtS, men även till typ kulturminister Marita Ulvskog och justitieminister Thomas Bodström. Det är ju vi, folket, som är Sverige och om vi vill det här så bestämmer ju vi det.
Inte för att jag tror så mycket på det här själv, men det vore ju intressant att prova att få till en lagändring.