Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB2 & Firewire inkopplade samtidigt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

I användarhandboken står det att man inte skall/får har USB2 & Firewire kablarna ikopplade i datorn samtidigt. Det står dock inte varför. Som jag har nu så överför jag filer via USB2 och laddar podden samtidigt med hjälp av firewire kablen som också sitter i datorn. Allt verkar funka bra men jag blir lite orolig eftersom manualen tydligt påpekar att man inte skall göra så. Skulle detta kunna ställa till problem för mig? Varför?

mvh /fredrik

Ursprungligen av charmless:

Hejsan!

I användarhandboken står det att man inte skall/får har USB2 & Firewire kablarna ikopplade i datorn samtidigt. Det står dock inte varför. Som jag har nu så överför jag filer via USB2 och laddar podden samtidigt med hjälp av firewire kablen som också sitter i datorn. Allt verkar funka bra men jag blir lite orolig eftersom manualen tydligt påpekar att man inte skall göra så. Skulle detta kunna ställa till problem för mig? Varför?

mvh /fredrik

MEn om du har firewireport på datorn varför kör du inte bara den? Det är ju typ ingen märkabar skillnad på hastigheten?

Ursprungligen av Kellogs:

MEn om du har firewireport på datorn varför kör du inte bara den? Det är ju typ ingen märkabar skillnad på hastigheten?

hmmm, bra fråga Hade nog för mig att USB2 skulle vara snabbare. Men det är nog som du säger. Tror du min konfiguration kan ställa till problem dock?

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-03 07:42
Ursprungligen av charmless:

hmmm, bra fråga Hade nog för mig att USB2 skulle vara snabbare. Men det är nog som du säger. Tror du min konfiguration kan ställa till problem dock?

Om jag har förstått det rätt så ligger USB2 med en maxhastighet på 480Mb/s, men den är tydligen inte konstant. Firewire ligger däremot på 400Mb/s konstant och därför går den i praktiken lite snabbare.

När det gäller din fundering på kablarna kan du kolla den här tråden.

Hmmm, jo men den tråden gäller ju om man stoppar dom i olika datorer. Min gäller ju samma dator. Saken är den att jag vill använda firewire-porten som strömförsörjning så kan jag ha min ac-adapter på jobbet. Podden har ju tyvärr inte speciellt bra batteritid.

• Medlem
  • Torsby
  • 2004-05-03 09:33

Nej, just det, det tänkte jag inte på. Men då är nog det enklaste att enbart köra på Firewire.

1
Bevaka tråden