Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudåtergivning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopplar min IPOD till stereon via rca kabel blir ljudåtergivningen felaktig. Ljudet spelas upp med mycket bas. Jag har sett över mp3 filerna, undersökt inställningarna på både IPODen och stereon. Finns det någon som har samma problem och går det att lösa?Själva poängen när jag köpte min IPOD var att jag skulle kunna koppla den till strereon.

/Claus

Vet inte vilken iPod du har men på min (3G) så är det STOOR skillnad mellan att koppla in sladden i iPoden eller i line-out-uttaget på dockan. Kanske dubbel basförstärking som t.ex eq:n på i iPoden och loudness på stereon. I efterlyser en inställning i iPoden så att man får line-out i toppen av den så det blir bättre ljud ur iTripen.

//Jocke

Har kört både min 3G-ipod och min flickväns 2G via vanlig 3.5mm<->2xRCA-sladd till line-in på stereon, har alltid låtit utmärkt. Har inte toklyssnat jättenoga på precis hur det låter, men det är definitivt ingen mördande överdriven bas, inte. Kan kanske ha att göra med hur man sätter volymen på ipoden, och hur ingången på stereon beter sig.

Jag har ännu inte haft någon möjlighet att testa IPODen på andra stereoapparater, men kommer givetvis prova. Skulle det vara så att ljudet ändå "krånglar" får jag kanske ta och innhandla en dock! Det kan dock intye stämma att man ska behöva en dock-station för att få ljudet att låta som det gör i hörlurarna. Eller är det "problem" som Apple har skapat enbart för att man MÅSTE köpa en dock-station? Apple är ett girigt företag...Vem vet?

Ursprungligen av seberg:

Jag har ännu inte haft någon möjlighet att testa IPODen på andra stereoapparater, men kommer givetvis prova. Skulle det vara så att ljudet ändå "krånglar" får jag kanske ta och innhandla en dock! Det kan dock intye stämma att man ska behöva en dock-station för att få ljudet att låta som det gör i hörlurarna. Eller är det "problem" som Apple har skapat enbart för att man MÅSTE köpa en dock-station? Apple är ett girigt företag...Vem vet?

Det verkar som om det är ingången i din stereo som är knepig...jag kör min ipod rakt genom hörlursutaget in i steron via 3,5 ---> rca

Hoppas att det löser sig

1
Bevaka tråden