Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska köpa 15gb, men..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

har lite frågor. försökt läsa på så mycket som möjligt. men jag är nybörjare.

Frågor om iPod och hur den funkar med PC.
fungerar alla funktioner på pc som på mac?
är det någon skillnad menar jag mellan funktioner och synkningen?

Är det lätt att hitta i menyer om man har 500 låtar till exempel?
det här med att lägga i bilder, filer osv och ta till en annan dator.. är det lätt med pc?

är skärmen bra? belysning och så?
kan man ladda iPoden via usb? eller går det bara med dockstationen?
är dock stationen värd att köpa till?

  • Medlem
  • 2004-05-12 18:20

Köpte nyligen en ipod 15gb och jag är jättenöjd! Jag använder pc och det har visat sig funka jättebra tillsammans med ipoden.
Skärmen är toppen både med och utan belysning. Man kan ställa in kontrasten också vilket är bra.
Jag har ingen dockstation utan använder en sladd som du måste köpa till. Det är en dock connector till USB 2.0 + FireWire. Jag har för mig att jag betalade runt 200-300 kronor för produkten. Man kan koppla sladden från ipoden till datorns USB-port samtidigt som man kan koppla en annan del av sladden till nätladdaren (som följer med ipoden) och ladda batteriet. Oj, det blev krångligt. Hängde du med? Jag tycker inte att det är nödvändigt att köpa till dockstationen om du använder spelaren mest som en bärbar musikmaskin men om du tänker använda den stationärt så kanske det kan vara bra.

Jag har ungefär 600 låtar på ipoden nu och det funkar bra att hitta låtarna då man kan göra egna splelistor samt att varje artist har en mapp.

Jag har inte prövat det här med att lägga in filer osv men det funkar nog bra då produkten är så lätt att använda.

Lycka till med din ipod. Du kommer inte att ångra dig.