Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lurar

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-12 18:23

Tjena.

Råkade doppa mina medföljande ipod-lurar i en kopp te så nu måste jag få tummen ur och köpa nya. Har hört att sony inte funkar så bra? Har nån någon uppfattning om detta?
Vill gärna ha tips på bra lurar. Vill dock inte betala så jättemycket..
Tack på förhand.
MVH / Lisa

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-05-12 20:19

vill du ha pluggar så är Koss The Plug Väldigt bra och billiga! Annars så finns ju "Porta Pro" fån koss! Båda ger vääldigt bra bas!

Här har vi lite olika trådar:

den här
och
den här

Där har du lite att bita i! Själv använder jag Koss-the plug. Dom funkar rätt bra. Annars föredrar många Koss Porta Pro. Jag drömmer om ett par Grado s60, jag tror dom är skitbra.

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 21:37
Ursprungligen av svanerik:

Här har vi lite olika trådar:

den här
och
den här

Där har du lite att bita i! Själv använder jag Koss-the plug. Dom funkar rätt bra. Annars föredrar många Koss Porta Pro. Jag drömmer om ett par Grado s60, jag tror dom är skitbra.

Lycka till!

Har grado s60 men dom ser förjävliga ut att ha på sig men låter skit bra (så jag bär inte omkring dom).
Jag gillar däremot INTE sony. Har inte testat riktigt dyra sony lurar, men det finns bättre och billigare lurar än dyra sony lurar

Hälsningar
Raptor

  • Medlem
  • 2004-05-12 23:30

tackar så mycket! Har också hört mycket bra om koss. Ska kolla upp det. Känns ärligt talat bra att ipod lurarna hamnade i teet för dem är förjävliga. tycker jag i alla fal...

Kram på er!!

Har hört mycket bra om Koss också, men _ur_ Koss har jag hört väldigt varierande saker. Har själv PortaPro, som jag tycker är kalasbra. The Plug tyckte jag däremot lät rätt dåligt. Ungefär som de medföljande lurarna, de funkar, men de är inte särskilt bra rent ljudmässigt.

Annars kan du ju ringa till applesupport och säga att de gått sönder och att du inte vet hur det kan ha hänt och så får du nya! MEn om du tycker att de suger får du väl hosta upp lite pengar

  • Oregistrerad
  • 2004-05-13 17:06

Jag pratade just med Apple Support och beskrev hur mina hörlurar låter dåligt. Det var inga problem alls, de skickar ett par nya! DET är vad jag kallar service!

Ursprungligen av raZmus:

Jag pratade just med Apple Support och beskrev hur mina hörlurar låter dåligt. Det var inga problem alls, de skickar ett par nya! DET är vad jag kallar service!

Jag råkade klämma min sladd så att den sprack, jag ringde applesupport och sa att sladden gått sönder och vips så hade jag nya...hehe

Jag ringde och sa att ljudet i vänstra luren spräckte. Snubben frågade om det var något mer och då sa jag att sladden på fjärren var lite sliten. Då skickade dom nya lurar och fjärr gratis. Det var oväntat men bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 17:35

Hur gammal var din Ipod? Jag köpte min 3G-Ipod för drygt 18 månader sedan och då gäller ju knappast garantin längre.

Hos mig håller både fjärr och lurar på att paja: Kabelskalet har lossnat vid förgreningen på lurarna och vid fästet i pluggen på fjärren. Lurarna har jag bytt mot Kosspluggar, men fjärren tycks nu börja glappa. Funderade därför på att köpa en Remoteremote 2, men än bättre vore förstås om Apple ersätter gratis.

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Jag ringde och sa att ljudet i vänstra luren spräckte. Snubben frågade om det var något mer och då sa jag att sladden på fjärren var lite sliten. Då skickade dom nya lurar och fjärr gratis. Det var oväntat men bra.

Apple support är inte snåla iaf!!!

Off Topic. Utan att du skickade något tillbaka svanerik?

Ursprungligen av Sigurd:

Off Topic. Utan att du skickade något tillbaka svanerik?

Sorry att jag svarar men jag kan säga att jag inte behövde skicka tillbaka mina lurar

Ja, jag behövde inte göra ett smack. Och jag hade inte ens tänk reklamera fjärren, den är lite sliten men funkar kanon...

så man skulle med andra ord kunna ringa dit och påstå att något har pajjat, varpå de skickar nytt?! weird.

1
Bevaka tråden